Nu pot decat sa ma bucur ca m-am nascut si traiesc aici.
Din pacate insa va disparea unul dintre lucrurile pentru care Sibiul era de asemenea mentionat intr-un clasament european. Sibiu a fost al doilea oras cu tramvai electric din Europa, asta si datorita Centralei hidroelectrice de mică putere Sadu I.
Situată pe valea râului Sadu, este cea mai veche centrală aflată în operare în România. A fost construită pe baza documentaţiilor întocmite de proiectantul Oskar von Miller. Punerea în funcţiune a centralei a avut loc în 16 decembrie 1896. Energia electrică produsă a asigurat electrificarea primei localităţi rurale din ţară - comuna Sadu, ulterior fiind alimentate din centrală şi localităţile Cisnădie şi Sibiu.
Primele discutii oficiale despre introducerea liniilor de tramvai s-au purtat inca din 1893, iar in 1904 s-a inceput circulatia cu omnibuzele, pt ca in 1905 sa fie inaugurata prima linie de tramvai. Un istoric al acestui retrovehicul si imagini din acea epoca:
http://www.tursib.ro/page/istoric_tramvaieDupa Sibiu a venit si randul Marginimii: la 14 martie 1948
satul Răşinari vuia a sărbătoare. Un eveniment deosebit anima întreaga localitate: inaugurarea liniei de tramvai Sibiu-Răşinari. Casele erau împodobite cu ramuri de brad, drapelele arborate, iar invitaţii primiţi cu fast pe ritmuri de fanfară.
Acum primarul Johannis a hotarat demontarea si ultimului tronson de tramvai sibian, pana la Gradina Zoo Sibiu. Tramvaiul a ramas doar istorie. O perioada de 108 ani a fost un obisnuit al peisajului citadin sibian. Acum doar Phoenix ne va mai reaminti de el...