Autor Subiect: Stiri, evenimente, informatii, barfe  (Citit de 682321 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

silviu

  • Vizitator
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2070 : Luni, 13 August 2012, 23:42 »
asta-i cea mai tare:"...precizând că a auzit "ceea ce trebuia" de la oficialii români cu care a discutat, rămânând de văzut dacă aceştia vor respecta ce au spus."
cu alte cuvinte, asta nu da 2 bani pe vorbele lu' cacarau si ale pontanacului.

 

Offline micaela

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 6590
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2071 : Luni, 13 August 2012, 23:48 »
asta-i cea mai tare:"...precizând că a auzit "ceea ce trebuia" de la oficialii români cu care a discutat, rămânând de văzut dacă aceştia vor respecta ce au spus."
cu alte cuvinte, asta nu da 2 bani pe vorbele lu' cacarau si ale pontanacului.

toti "observatorii externi" sunt bine informati. stiu exact cu cine au de-a face. pontel si floricel au impresia ca minciunile lor penibile "scapa" opiniei internationale daca le debiteaza in limba romana. pana acolo merge debilitatea lor politica.

L.E. sigur, oficialilor externi le e evidenta si necongruenta faptelor cu declaratiile si "promisiunile" oficiale rostite intr-o relativa engleza de "floarea" romaniei...

Offline steliana

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5133
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2072 : Marți, 14 August 2012, 00:16 »
si v-am zis - pe tacute - d, acum doi ani ... paziti garile! noi cu cu muschii ca otelu, vom culege musetelu,!
nihil sine deo

Offline steliana

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5133
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2073 : Marți, 14 August 2012, 09:36 »
asa cum am spus, rediscutata in sesiunea trecuta. fiind destul de cuprinzatoare, am putut posta doar spre orientare...

LEGE nr. 273 din 21 iunie 2004 privind regimul juridic al adopţiei*) - Republicare
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
Următoarele principii trebuie respectate în mod obligatoriu în cursul procedurii adopţiei:
a)principiul interesului superior al copilului;
b)principiul creşterii şi educării copilului într-un mediu familial;
c)principiul continuităţii în educarea copilului, ţinându-se seama de originea sa etnică, culturală şi lingvistică;
d)principiul informării copilului şi luării în considerare a opiniei acestuia în raport cu vârsta şi gradul său de maturitate;
e)principiul celerităţii în îndeplinirea oricăror acte referitoare la procedura adopţiei;
f)principiul garantării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele de identificare ale adoptatorului sau, după caz, ale familiei adoptatoare, precum şi în ceea ce priveşte identitatea părinţilor fireşti.
Art. 2
În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)adoptat - persoana care a fost sau urmează să fie adoptată, în condiţiile prezentei legi;
b)adoptator - persoana care a adoptat sau doreşte să adopte, în condiţiile prezentei legi;
c)adopţie internă - adopţia în care atât adoptatorul sau familia adoptatoare, cât şi adoptatul au reşedinţa obişnuită în România;
d)adopţie internaţională - adopţia în care adoptatorul sau familia adoptatoare şi copilul ce urmează să fie adoptat au reşedinţa obişnuită în state diferite, iar, în urma încuviinţării adopţiei, copilul urmează să aibă aceeaşi reşedinţă obişnuită cu cea a adoptatorului;
e)atestat - documentul eliberat, în condiţiile prezentei legi, care certifică existenţa abilităţilor parentale ale solicitantului, precum şi îndeplinirea garanţiilor morale şi condiţiilor materiale necesare creşterii, educării şi dezvoltării armonioase a copilului;
f)Convenţia de la Haga - Convenţia asupra protecţiei copiilor şi cooperării în materia adopţiei internaţionale, încheiată la Haga la 29 mai 1993 şi ratificată de România prin Legea nr. 84/1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 21 octombrie 1994, cu modificările ulterioare;
g)copil - persoana care nu a împlinit vârsta de 18 ani sau nu a dobândit capacitate deplină de exerciţiu, în condiţiile legii;
h)direcţia - direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, instituţie publică, cu personalitate juridică, înfiinţată în subordinea consiliilor judeţene, respectiv consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în condiţiile legii;
i)familie adoptatoare - soţul şi soţia care au adoptat sau doresc să adopte, în condiţiile prezentei legi;
j)familie - părinţii şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora;
k)familie extinsă - rudele copilului până la gradul al patrulea inclusiv;
l)familie substitutivă - persoanele, altele decât cele care aparţin familiei extinse, care, în condiţiile legii, asigură creşterea şi îngrijirea copilului;
m)Oficiu**) - organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, înfiinţat prin reorganizarea Comitetului Român pentru Adopţii, cu atribuţii de supraveghere şi coordonare a activităţilor referitoare la adopţie;
**) A se vedea Legea nr. 274/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Român pentru Adopţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 17 februarie 2010, cu modificările şi completările ulterioare.
n)părinte firesc - persoana faţă de care copilul are stabilită filiaţia firească, în condiţiile legii;
o)planul individualizat de protecţie - documentul prin care se realizează planificarea serviciilor, prestaţiilor şi măsurilor de protecţie specială a copilului, pe baza evaluării psihosociale a acestuia şi a familiei sale, în vederea integrării copilului care a fost separat de familia sa într-un mediu familial stabil permanent, în cel mai scurt timp posibil;
p)stat primitor - statul în care are reşedinţa obişnuită adoptatorul sau familia adoptatoare, în cazul adopţiei internaţionale, şi în care se deplasează adoptatul în urma încuviinţării adopţiei.
Art. 3
În înţelesul prezentei legi, prin reşedinţă obişnuită în România a adoptatorului/familiei adoptatoare se înţelege situaţia:
a)cetăţenilor români sau cetăţenilor români cu multiplă cetăţenie, după caz, care au domiciliul în România, care au locuit efectiv şi continuu pe teritoriul României în ultimele 12 luni anterioare depunerii cererii de atestare; la stabilirea continuităţii nu sunt considerate întreruperi absenţele temporare care nu depăşesc 3 luni şi nici cele determinate de şederea pe teritoriul altui stat ca urmare a existenţei unor contracte de muncă impuse de derularea unor activităţi desfăşurate în interesul statului român, precum şi ca urmare a unor obligaţii internaţionale asumate de România;
b)cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European sau străinilor care au drept de rezidenţă permanentă ori, după caz, drept de şedere permanentă pe teritoriul României.
Art. 4
În înţelesul prezentei legi, prin reşedinţă obişnuită în România a copilului se înţelege situaţia:
a)copiilor cetăţeni români cu domiciliul în România care au locuit efectiv şi continuu pe teritoriul României în ultimele 12 luni anterioare introducerii cererii de încuviinţare a adopţiei;
b)copiilor cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor membre ale Spaţiului Economic European sau străini care au drept de rezidenţă permanentă ori, după caz, drept de şedere permanentă pe teritoriul României şi care au locuit în mod efectiv şi continuu pe teritoriul României în ultimele 12 luni anterioare introducerii cererii de încuviinţare a adopţiei.
Art. 5
Pe tot parcursul procedurii de adopţie direcţia în a cărei rază teritorială domiciliază copilul este obligată să ofere copilului informaţii şi explicaţii clare şi complete, potrivit vârstei şi gradului său de maturitate, referitoare la etapele şi durata procesului de adopţie, la efectele acesteia, precum şi la adoptator sau familia adoptatoare şi rudele acestora.
CAPITOLUL II: Condiţiile de fond ale adopţiei
Art. 6
(1)Două persoane nu pot adopta împreună, nici simultan şi nici succesiv, cu excepţia cazului în care sunt soţ şi soţie.
(2)Cu toate acestea, o nouă adopţie poate fi încuviinţată atunci când:
a)adoptatorul sau soţii adoptatori au decedat; în acest caz, adopţia anterioară se consideră desfăcută pe data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de încuviinţare a noii adopţii;
b)adopţia anterioară a încetat din orice alt motiv;
c)copilul adoptat are un singur părinte, necăsătorit, iar acesta se află într-o relaţie stabilă şi convieţuieşte cu o persoană de sex opus, necăsătorită, care nu este rudă cu acesta până la gradul al patrulea, şi declară prin act autentic notarial că noul adoptator a participat direct şi nemijlocit la creşterea şi îngrijirea copilului pentru o perioadă neîntreruptă de cel puţin 5 ani.
(3)În situaţia prevăzută la alin. (2) lit. c), dispoziţiile legale privitoare la adopţia copilului de către soţul părintelui firesc sau adoptiv, precum şi cele privitoare la nume, domiciliu, drepturile şi obligaţiile dintre părinţi şi copii, exercitarea autorităţii părinteşti, drepturile succesorale, actele de identitate aplicabile pentru copilul născut în afara căsătoriei cu filiaţia stabilită faţă de ambii părinţi se aplică în mod corespunzător.
(4)Ori de câte ori prin prezenta lege sau prin alte dispoziţii legale se face trimitere la situaţia copilului adoptat de către soţul părintelui firesc sau adoptiv, trimiterea se consideră a fi făcută şi la situaţia prevăzută la alin. (2) lit. c).
(5)Condiţia vizând existenţa relaţiei stabile şi a convieţuirii se verifică de către instanţa judecătorească învestită cu judecarea cererii privind încuviinţarea adopţiei şi poate fi dovedită cu orice mijloc de probă.
Art. 7
(1)Persoana care a fost condamnată definitiv pentru o infracţiune contra persoanei sau contra familiei, săvârşită cu intenţie, precum şi pentru infracţiunea de trafic de persoane sau trafic şi consum ilicit de droguri nu poate adopta.
(2)Persoana ori familia al cărei copil beneficiază de o măsură de protecţie specială sau care este decăzută din drepturile părinteşti nu poate adopta.
(3)Interdicţia se aplică şi persoanelor care doresc să adopte singure, ai căror soţi sunt bolnavi psihic, au handicap mintal sau se găsesc în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2).
(4)Copilul din afara căsătoriei, recunoscut de tată pe cale administrativă, precum şi copilul a cărui paternitate a fost stabilită prin hotărâre judecătorească prin care s-a luat act de recunoaşterea de către tată sau care consfinţeşte învoiala părţilor, fără a se fi cercetat temeinicia cererii, pot fi adoptaţi de către soţia tatălui numai dacă filiaţia este confirmată prin rezultatul expertizei realizate prin metoda serologică ADN.
(5)În cazul adopţiei copilului de către soţia celui care a recunoscut copilul născut în afara căsătoriei, instanţa judecătorească va admite cererea de încuviinţare a adopţiei numai dacă paternitatea este confirmată prin rezultatul expertizei filiaţiei prevăzute la alin. (4). Cheltuielile determinate de efectuarea expertizei sunt suportate de către adoptator. În situaţia în care adoptatorul nu dispune de resursele financiare necesare, acestea vor fi suportate din bugetul de stat.
Art. 8
(1)Instanţa judecătorească poate trece peste refuzul părinţilor fireşti sau, după caz, al tutorelui de a consimţi la adopţia copilului dacă se dovedeşte, prin orice mijloc de probă, că aceştia refuză în mod abuziv să îşi dea consimţământul la adopţie şi instanţa apreciază că adopţia este în interesul superior al copilului, ţinând seama şi de opinia acestuia dată în condiţiile legii, cu motivarea expresă a hotărârii în această privinţă.
(2)Se poate considera refuz abuziv de a consimţi la adopţie şi situaţia în care, deşi legal citaţi, părinţii fireşti sau, după caz, tutorele nu se prezintă în mod repetat la termenele fixate pentru exprimarea consimţământului.
Art. 9
Părinţii fireşti ai copilului sau, după caz, tutorele acestuia trebuie să consimtă la adopţie în mod liber şi necondiţionat, numai după ce au fost informaţi în mod corespunzător asupra consecinţelor exprimării consimţământului şi asupra încetării legăturilor de rudenie ale copilului cu familia sa de origine, ca urmare a încuviinţării adopţiei. Direcţia în a cărei rază teritorială locuiesc în fapt părinţii fireşti sau, după caz, tutorele este obligată să asigure consilierea şi informarea acestora înaintea exprimării consimţământului la adopţie şi să întocmească un raport în acest sens.
Art. 10
Nu poate fi adoptat copilul ai cărui părinţi fireşti nu au împlinit 14 ani.
Art. 11
Părintele minor care a împlinit 14 ani îşi exprimă consimţământul asistat de către ocrotitorul său legal.
Art. 12
(1)Adoptatorul sau familia adoptatoare trebuie să îndeplinească garanţiile morale, precum şi condiţiile materiale necesare creşterii, educării şi dezvoltării armonioase a copilului.
(2)Îndeplinirea garanţiilor şi condiţiilor prevăzute la alin. (1), precum şi existenţa abilităţilor parentale se certifică de către autorităţile competente prin eliberarea atestatului prevăzut la art. 16 alin. (4), cu ocazia evaluării realizate potrivit prevederilor prezentei legi.
Art. 13
(1)Consimţământul părinţilor fireşti sau, după caz, al tutorelui se dă în faţa instanţei judecătoreşti odată cu soluţionarea cererii de deschidere a procedurii adopţiei.
(2)În cazul adopţiei copilului de către soţul părintelui său, consimţământul părintelui firesc se dă în faţa instanţei judecătoreşti odată cu soluţionarea cererii de încuviinţare a adopţiei.
(3)Odată cu solicitarea consimţământului prevăzut la alin. (1) şi (2), instanţa solicită direcţiei raportul de consiliere şi informare care confirmă îndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 9.
Art. 14
(1)Consimţământul la adopţie al copilului care a împlinit vârsta de 10 ani se dă în faţa instanţei judecătoreşti, în faza încuviinţării adopţiei.
(2)Adopţia nu va putea fi încuviinţată fără consimţământul copilului care a împlinit vârsta de 10 ani.
(3)Anterior exprimării consimţământului, direcţia în a cărei rază teritorială domiciliază copilul care a împlinit vârsta de 10 ani îl va sfătui şi informa pe acesta, ţinând seama de vârsta şi de maturitatea sa, în special asupra consecinţelor adopţiei şi ale consimţământului său la adopţie, şi va întocmi un raport în acest sens.
Art. 15
Consimţământul adoptatorului sau familiei adoptatoare se dă în faţa instanţei judecătoreşti odată cu soluţionarea cererii de încuviinţare a adopţiei.
CAPITOLUL III: Procedura adopţiei interne
SECŢIUNEA 1: Evaluarea adoptatorului sau a familiei adoptatoare în vederea obţinerii atestatului
Art. 16
(1)Evaluarea adoptatorului sau a familiei adoptatoare reprezintă procesul prin care se realizează identificarea abilităţilor parentale, se analizează îndeplinirea garanţiilor morale şi a condiţiilor materiale ale adoptatorului sau familiei adoptatoare, precum şi pregătirea acestora pentru asumarea, în cunoştinţă de cauză, a rolului de părinte.
(2)Odată cu evaluarea prevăzută la alin. (1) vor fi analizate şi caracteristicile psihologice, sociale şi medicale ale celorlalţi membri ai familiei sau altor persoane care locuiesc împreună cu solicitantul, precum şi opinia acestora cu privire la adopţie.
(3)Evaluarea se realizează pe baza solicitării adoptatorului sau familiei adoptatoare de către direcţia de la domiciliul acestora şi trebuie să aibă în vedere:
a)personalitatea şi starea sănătăţii adoptatorului sau familiei adoptatoare, viaţa familială, condiţiile de locuit, aptitudinea de creştere şi educare a unui copil;
b)situaţia economică a persoanei/familiei, analizată din perspectiva surselor de venit, a continuităţii acestora, precum şi a cheltuielilor persoanei/familiei;
c)motivele pentru care adoptatorul sau familia adoptatoare doreşte să adopte;
d)motivele pentru care, în cazul în care numai unul dintre cei 2 soţi solicită să adopte un copil, celălalt soţ nu se asociază la cerere;
e)impedimente de orice natură relevante pentru capacitatea de a adopta.
(4)În cazul unui rezultat favorabil al evaluării, direcţia va elibera atestatul de persoană sau familie aptă să adopte, care se constituie ca anexă la dispoziţia directorului general/executiv al direcţiei.
(5)Modelul-cadru al atestatului de persoană sau familie aptă să adopte, precum şi modelul şi conţinutul unor formulare, instrumente şi documente utilizate în procedura adopţiei se aprobă prin ordin al preşedintelui Oficiului.
(6)Atestatul eliberat de direcţia în a cărei rază teritorială domiciliază adoptatorul sau familia adoptatoare este valabil pentru o perioadă de un an. Valabilitatea acestui atestat se prelungeşte de drept până la încuviinţarea adopţiei, în situaţia în care a fost introdusă pe rolul instanţei judecătoreşti cererea de încredinţare în vederea adopţiei, precum şi în situaţia în care persoana/familia atestată are deja încredinţaţi, în vederea adopţiei, unul sau mai mulţi copii.
(7)Valabilitatea atestatului se prelungeşte la solicitarea persoanei/familiei, prin dispoziţia directorului general/executiv al direcţiei, până la încuviinţarea adopţiei, în situaţia în care s-a finalizat procedura de potrivire şi a fost întocmit raportul privind potrivirea practică dintre copil şi familia adoptatoare.
(8)Atestatul poate fi retras în următoarele situaţii:
a)în situaţia în care se constată faptul că persoana/familia adoptatoare a ascuns sau a furnizat informaţii false cu ocazia realizării evaluării;
b)când se constată faptul că nu mai sunt îndeplinite condiţiile în baza cărora a fost eliberat atestatul;
c)în situaţia în care se constată implicarea directă a persoanei/familiei atestate în identificarea unui copil potenţial adoptabil; această dispoziţie nu se aplică în situaţia în care se constată că persoana/familia atestată este rudă până la gradul al patrulea cu copilul;
d)la propunerea Oficiului, atunci când constată că eliberarea atestatului a fost în mod vădit netemeinică sau nelegală;
e)la cererea motivată a persoanei sau familiei atestate.
(9)Valabilitatea atestatului încetează de drept:
a)ca urmare a expirării;
b)ca urmare a modificării configuraţiei familiei atestate, prin decesul unuia dintre membrii familiei sau prin divorţ;
c)în cazul căsătoriei sau decesului persoanei atestate;
d)după încuviinţarea adopţiei, odată cu rămânerea definitivă şi irevocabilă a hotărârii judecătoreşti de încuviinţare a adopţiei, când atestatul şi-a produs în integralitate efectele pentru care a fost eliberat.
(4)Judecarea cererii se face cu citarea părinţilor sau, după caz, a membrilor familiei extinse, a direcţiei în a cărei rază teritorială domiciliază copilul şi cu participarea obligatorie a procurorului. Cererea va fi însoţită de raportul de anchetă socială întocmit de direcţia în a cărei rază teritorială domiciliază copilul.
Art. 97
(1)Prezenta lege intră în vigoare la 1 ianuarie 2005, cu excepţia prevederilor art. 56 alin. (3), art. 89 alin. (4) şi art. 99*), care intră în vigoare la 3 zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2)Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 56 alin. (3), art. 89 alin. (4) şi art. 99*) se elaborează de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie**).
*) Foste art. 43 alin. (3), art. 75 alin. (4) şi art. 83. Textul originar se referea şi la alin. (3) al fostului art. 73 (devenit art. 87 în forma republicată), alineat care a fost abrogat prin pct. 58 al art. I din Legea nr. 233/2011.
**) Oficiul Român pentru Adopţii preia atribuţiile în domeniul adopţiei ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, potrivit art. 2 alin. (1) din Legea nr. 274/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Român pentru Adopţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă următoarele acte normative:
a)Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/1997 cu privire la regimul juridic al adopţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 12 iunie 1997, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/1998, cu modificările şi completările ulterioare;
b)Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2001 pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor referitoare la adopţiile internaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 9 octombrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 347/2002, cu modificările ulterioare;
c)Hotărârea Guvernului nr. 245/1997 cu privire la criteriile de autorizare a organismelor private care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului prin adopţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 5 iunie 1997;
d)orice alte dispoziţii contrare prezentei legi.
(4)La 3 zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I***), se abrogă următoarele acte normative:
***) Legea nr. 273/2004 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 23 iunie 2004.
a)Legea nr. 47/1993 cu privire la declararea judecătorească a abandonului de copii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 8 iulie 1993;
b)Hotărârea Guvernului nr. 1.315/2000 privind unele măsuri pentru protecţia drepturilor copilului prin adopţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 19 decembrie 2000.
Art. 98
Autorizaţiile emise de Comitetul Român pentru Adopţii în baza Hotărârii Guvernului nr. 245/1997 cu privire la criteriile de autorizare a organismelor private care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului prin adopţie îşi încetează valabilitatea de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Art. 99
În termen de 30 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, vor fi elaborate normele metodologice de aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului****).
****) A se vedea Hotărârea Guvernului nr. 1.435/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 23 septembrie 2004.
*
NOTĂ:
Reproducem mai jos prevederile art. II-IX din Legea nr. 233/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, care nu sunt încorporate în forma republicată şi care se aplică, în continuare, ca dispoziţii proprii ale acesteia:
"- Art. II
(1)Cererile prevăzute de Legea nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti la data intrării în vigoare a prezentei legi se soluţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare la data introducerii acestor cereri.
(2)Persoanele şi familiile care la data intrării în vigoare a prezentei legi aveau copii încredinţaţi în vederea adopţiei pot introduce cereri pentru încuviinţarea adopţiei, care se soluţionează potrivit dispoziţiilor Legii nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege.
(3)Atestatul de persoană sau familie aptă să adopte, eliberat anterior intrării în vigoare a prezentei legi, îşi păstrează valabilitatea, cu condiţia ca persoana sau familia atestată să înregistreze la direcţie o declaraţie notarială pe propria răspundere din care să rezulte că a locuit efectiv şi continuu pe teritoriul României în ultimele 12 luni anterioare intrării în vigoare a prezentei legi. Neîndeplinirea acestei condiţii într-un termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi atrage după sine încetarea de drept a valabilităţii atestatului.
(4)Prevederile art. 131 alin. (4)*****) din Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, sunt aplicabile numai pentru situaţiile în care stabilirea filiaţiei copilului faţă de tată a intervenit după intrarea în vigoare a prezentei legi.
*****) - Art. 131 a devenit prin renumerotare art. 7.
(5)Termenul de 2 ani prevăzut la art. 45 alin. (2)******) din Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, se calculează incluzând şi perioadele în care copilul a avut deschisă procedura adopţiei interne anterior intrării în vigoare a prezentei legi.
******) - Art. 45 a devenit prin renumerotare art. 52.
- Art. III
În termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului va revizui planul individualizat de protecţie a copiilor aflaţi în cadrul sistemului de protecţie specială şi va stabili adopţia ca finalitate a acestuia, conform dispoziţiilor art. 22 şi 221*) din Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege.
*) - Art. 22 şi 221 au devenit prin renumerotare art. 26, respectiv 27.
- Art. IV
În termen de 4 luni de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Guvernul, la propunerea Oficiului Român pentru Adopţii, va aproba prin hotărâre normele metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege.
- Art. V
(1)Activităţile prevăzute de Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, în sarcina direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului se realizează numai pe baza obţinerii autorizaţiei eliberate de către Oficiul Român pentru Adopţii.
(2)Metodologia şi criteriile de autorizare se elaborează de către Oficiul Român pentru Adopţii şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(3)Prevederile alin. (1) intră în vigoare la data care va fi stabilită prin hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (2).
- Art. VI
În cuprinsul Legii nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, precum şi în cuprinsul celorlalte acte normative în vigoare din domeniul adopţiei, sintagma Ťsecretar de statť se înlocuieşte cu termenul Ťpreşedinteť.
- Art. VII
La data intrării în vigoare a prezentei legi**), se abrogă:
**) Legea nr. 233/2011 a intrat în vigoare la data de 7 aprilie 2012.
a)Hotărârea Guvernului nr. 1.436/2004 pentru defalcarea pe categorii de cheltuieli a taxei unice şi fixe aferente serviciilor efectuate de Oficiul Român pentru Adopţii în îndeplinirea procedurii de adopţie internaţională pe teritoriul României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004;
b)Hotărârea Guvernului nr. 1.442/2004 privind serviciile şi activităţile ce pot fi desfăşurate de către organismele private române în cadrul procedurii adopţiei interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 873 din 24 septembrie 2004;
c)Ordinul secretarului de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 45/2004 pentru aprobarea standardelor minime obligatorii privind procedura adopţiei interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 7 aprilie 2004;
d)art. II-V din Hotărârea Guvernului nr. 645/2009 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului consultativ al Oficiului Român pentru Adopţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 3 iunie 2009;
e)orice alte dispoziţii contrare.
- Art. VIII
Legea nr. 274/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Român pentru Adopţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 17 februarie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 61, cu următorul cuprins:
Ť- Art. 61
(1)În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Oficiul este sprijinit de un Consiliu de coordonare, denumit în continuare Consiliu, organism fără personalitate juridică care funcţionează pe lângă Oficiu.
(2)Consiliul este alcătuit din:
a)preşedintele Federaţiei Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil;
b)preşedintele Asociaţiei directorilor direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului;
c)preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali;
d)preşedintele Colegiului Psihologilor din România;
e)reprezentantul UNICEF în România.
(3)Consiliul are următoarele atribuţii principale:
a)avizează strategia, politicile şi programele elaborate de Oficiu;
b)analizează strategia, politicile şi programele elaborate de Oficiu şi formulează recomandări cu privire la îmbunătăţirea acestora;
c)formulează propuneri privind îmbunătăţirea cadrului normativ în domeniu;
d)propune primului-ministru persoana ce va fi numită în funcţia de preşedinte al Oficiului.
(4)Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului se aprobă prin hotărâre a Guvernului.ť
2.La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
Ť- Art. 8
(1)Oficiul este condus de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea Consiliului. Durata mandatului preşedintelui Oficiului este de 5 ani, acesta putând fi reînnoit o singură dată.ť
- Art. IX
Prezenta lege intră în vigoare la 4 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia dispoziţiilor art. 19 alin. (5), art. 293, art. 725 alin. (3) şi ale art. 75 alin. (4)***) din Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, care intră în vigoare în 3 zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
***) - Art. 19, 293, 725 şi 75 au devenit prin renumerotare art. 16, 38, 85, respectiv 89."
-****-
______
*) Republicată în temeiul dispoziţiilor art. X din Legea nr. 233/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 860 din 7 decembrie 2011, dându-se textelor o nouă numerotare.
Legea nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei a mai fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 788 din 19 noiembrie 2009 şi ulterior a fost modificată prin Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 259 din data de 19 aprilie 2012
nihil sine deo

Offline Matei

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 933
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2074 : Marți, 14 August 2012, 10:29 »
asa cum am spus, rediscutata in sesiunea trecuta. fiind destul de cuprinzatoare, am putut posta doar spre orientare...

LEGE nr. 273 din 21 iunie 2004 privind regimul juridic al adopţiei*) - Republicare

saru'mana steliana pentru ca ti-ai amintit.  o sa trimit informatia respectiva prietenilor mei.  desi nu stiu cat de mult ii va ajuta, legi au fost sunt si vor fi, cu si fara amendamente: realitatea este cu totul alta, din pacate.
"Stay hungry, stay foolish"

Offline steliana

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5133
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2075 : Marți, 14 August 2012, 12:24 »
saru'mana steliana pentru ca ti-ai amintit.  o sa trimit informatia respectiva prietenilor mei.  desi nu stiu cat de mult ii va ajuta, legi au fost sunt si vor fi, cu si fara amendamente: realitatea este cu totul alta, din pacate.

pentru ca exista un for - superior - care poate decide oricare dintre amendamente, - ridicate de forul interior al multora dintre cei interesati, in aceasta privinta - odata adoptata, promulgata, republicata, orice lege isi produce efectul.
realitatea ... asa cum am mai spus, este cum o facem noi; ne putem ancora in relativ, sau ... preferam concretul de moment ... sau "adoptam" importanta distinctiei intre importanta si intelegere. :)
nihil sine deo

Offline Doina

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2076 : Marți, 14 August 2012, 14:17 »
Am un sentiment ciudat, parc-am pierdut doua saptamini... Astazi zice-se, CCR discuta despre invalidarea referendumului, cu 5 la 4 (varianta imi e cunoscuta) !!! E pe surse, dar sunt ale lor ! Pai, nu mai asteptam liste, nu mai radem zeci de persoane, nu aruncam pe ferestre liste cu cei din strainatate ?!! Cred ca m-am trezit intr-un alt scenariu... :slap:
Cred ca si ponta a patit la fel...Are cosmaruri, recunoscute public, in legatura cu ce si-a imaginat si ce-a gasit prin conturi... E luat prin surprindere de decizia FMI, precum ca din septembrie gazele se vor scumpi cu 5%, iar cresterea economica este evaluata la 0,9....Nici 1,5 cit visau la inceput, dar nici 1,2 cit li s-a parut c-au stabilit la discutii...
Ceva e straniu !  >:D Si-a bagat cineva coada !  ;D
Deci, m-am trezit intr-o zi importanta ! Rau... :dance:
Sau impactul vizitei de ieri este extrem de puternic !
M-am hotarit, nu mai trepidez, nu mai am curiozitati ! Merci, Steliana !  :D

Offline Doina

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2077 : Marți, 14 August 2012, 14:21 »
si v-am zis - pe tacute - d, acum doi ani ... paziti garile! noi cu cu muschii ca otelu, vom culege musetelu,!

Merge mai bine : ''Ocupati garile ! ''  :D Eu am nevoie de sunatoare, armurariu, paducel...Daca reuseste cineva sa stringa mai mult...ramin datoare !  :yeah:

Offline steliana

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5133
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2078 : Marți, 14 August 2012, 15:34 »
Merci, Steliana !  :D

de ce, iubita mea? voiai sa ma adopti si te-am ajutat sa te razgandest? ;D
doar am spus ca spun mai mult atunci cand tac! promit sa fiu cuminte si sa joc sotronul  ;)
nihil sine deo

Offline Doina

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2079 : Marți, 14 August 2012, 16:48 »
de ce, iubita mea? voiai sa ma adopti si te-am ajutat sa te razgandest? ;D
doar am spus ca spun mai mult atunci cand tac! promit sa fiu cuminte si sa joc sotronul  ;)

...Inca nu m-am razgindit !  ;D Taci atit de minunat incit nu stiu cit de des ''ti-as da voie la joaca'' !  :D Multumirile au fost sincere.  ;)

Offline Doina

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2080 : Marți, 14 August 2012, 16:51 »
S-ar parea ca CCR voteaza in privinta legalitatii eratei ! Incredible !  :slap:
Daca depaseste problema, lumea vorbeste ca ar putea lua chiar azi o decizie finala in privinta referendumului... Chiar schimbind regula votului. Renunta la cea cu 2/3 si se gindeste la cea a majoritatii exprimate... Merg sa-mi pun bigudiuri, poate ajuta !  :2funny:

luciamanta

  • Vizitator
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2081 : Marți, 14 August 2012, 16:54 »
   Aş vrea să se termine odată cu validarea ori invalidarea referendumului, ştii tu, Doina, boală lungă, moarte sigură!  ;)

Offline Doina

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2082 : Marți, 14 August 2012, 17:02 »
   Aş vrea să se termine odată cu validarea ori invalidarea referendumului, ştii tu, Doina, boală lungă, moarte sigură!  ;)

Era bine daca nu aparea problema, deloc !  ::) Verdictul final ar pune, teoretic, capat acestei tevaturi. Nu trebuia provocata aceasta situatie, cu-atit mai mult cu cit urmau alegeri parlamentare ! ;)

Offline steliana

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5133
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2083 : Marți, 14 August 2012, 17:09 »
... Merg sa-mi pun bigudiuri, poate ajuta !  :2funny:

credeam ca le ai de doua saptamani ;D  da ... alterneaza-le; calde cu reci :applause:
nihil sine deo

Offline Doina

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
Re: Stiri, evenimente, informatii, barfe
« Răspuns #2084 : Marți, 14 August 2012, 17:13 »
credeam ca le ai de doua saptamani ;D  da ... alterneaza-le; calde cu reci :applause:
M-am tot straduit sa le montez ! N-aveam lungimea necesara !  :2funny: Intre timp mi-a crescut parul, mi s-a migdalat privirea, s-au conturat sprincenele... Si pot incerca !  :yeah: