Arhiva > Arhiva

Proportia de aur

<< < (3/5) > >>

almi_gabi:

--- Citat din: catalin sinaia coach din Joi, 17 Februarie 2011, 18:17 ---Un roman deosebit Matila Ghyka si teoria numarului de aur:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka

--- Terminare citat ---


Interesant articolul, Catalin . Mi-a placut mult. Stiam cat de uzitat este acest numar in pictura, muzica, arhitectura etc.
Natura a construit forme de viata dupa acest numar si noua - oamenilor - ne-a trebuie matematica sa descoperim proportia de aur pe care instinctiv o preferam.

catalin sinaia coach:

--- Citat din: almi_gabi din Vineri, 18 Februarie 2011, 07:47 ---
--- Citat din: catalin sinaia coach din Joi, 17 Februarie 2011, 18:17 ---Un roman deosebit Matila Ghyka si teoria numarului de aur:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka

--- Terminare citat ---


Interesant articolul, Catalin . Mi-a placut mult. Stiam cat de uzitat este acest numar in pictura, muzica, arhitectura etc.
Natura a construit forme de viata dupa acest numar si noua - oamenilor - ne-a trebuie matematica sa descoperim proportia de aur pe care instinctiv o preferam.

--- Terminare citat ---


Da, Almi_Gabi, se pare ca avem uneori nevoie de reconfirmari matematice, modernitate ;), pentru a ne explica noua insine de ce ne place ceea ce ne place.

iulia17:
dar atunci cu zicala: "nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie", cum ramine...?

catalin sinaia coach:
Care este sensul unui muzeu, teatru, expozitie, reper turistic :)?

Cum de se atribuie valoare unui asemenea spatiu (inclusiv taxa de acces)?

Ce te face sa alegi un model-design de imbracaminte, creat de cineva care este posibil sa nu-l fi cunoscut personal niciodata?


almi_gabi:

   Leonardo da Vinci a dat o schiţă a aşa numitului Homo universalis (omul vitruvian), dar ce nu se ştie e faptul că această schiţă a acţionat asemeni unei muze pentru matematicianul Fibonacci şi pentru celebrul raport de aur (celebrul număr phi). Acest raport (M/m=1,618) s-a dovedit a fi formula după care a fost creat universul.
   Căutarea proporţiei perfecte era o constantă în viaţa lui Leonardo. Tot ce făcea era marcat de matematica muzicii, de geometria naturii, de astronomie, chiar de combinaţia perfectă a plăcerilor. Leonardo era într-o căutare continuă. Vechea întrebare răsuna mereu în mintea sa: Dumnezeu a folosit o anumită formulă pentru a crea omul şi natura ? Răspunsul era o formulă matematică pe care Dumnezeu a folosit-o să creeze omul şi natura. Formula sacră a proporţiilor, pentru care Leonardo şi-a închinat viaţa în a o descoperi. Cea mai importantă lucrare a sa, „[b]Omul Vitruvian[/b]“, reprezintă reflectarea fidelă a acestei obsesii. În această lucrare, Da Vinci descrie componentele complementare ale unei armonii perfecte
    Imaginea Omului Vitruvian este punctul de confluenţă între om şi lumea înconjurătoare, dinamic şi static, cerc şi pătrat. Artistul spunea: „Toate părţile componente tind să se îmbine într-un tot întru perfecţiune.“ Trupul şi cele patru membre reprezintă cifra 5, simbol esoteric. Este cifra echilibrului între viaţă şi moarte. Steaua în cinci colţuri pe care Leonardo o realizeză într-un cerc, în culturile păgâne era descrisă ca un pentagon. Numărul 5 reprezintă de asemenea armonia între masculin şi feminin, yin şi yang, la orientali. Formula armoniei în care constă echilibrul în lume, inefabilul care ne guvernează şi ne dă viaţă.


Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

[*] Pagina precedentă

Du-te la versiunea completă