Excursii si evenimente > Feed-back-uri, impresii, fotografii din excursiile si vacantele noastre

Vietnam-Cambodgia, de ANUL NOU asiatic. 23 ianuarie - 5 februarie 2025

<< < (4/6) > >>

admin:
Atenție! Începând cu 1 iulie 2024, toți cetățenii străini care călătoresc către Regatul Cambodgiei au obligația de a completa un formular electronic înainte de a intra în această țară. Formularul este accesibil la - https://www.arrival.gov.kh/.

In urma aplicarii se obtine un QR code. Este ceva nou, extra-viza. Ia 5 minute sa completati si sa obtineti QR code.

O sa fie nevoie sa completati:

- hotelurile la care stati: 24/26 ianuarie SIEM REAP SOMADEVI ANGKOR RESORT & SPA 4*​
Address: Sivatha Blvd, Mondol II Village, Sangkat Svay Dangkum, Siem Reap Town – Tel:
+855 81 967 666
 
26/27 ianuarie PHNOM PENH - BAITONG 4*
Address: No 1, street 92 Sangkat Wat Phnom, Phnom Penh - Tel: +855 2343 0333.

Intrarea in Cambodgia 24 ianuarie prin Siem Reap
Iesirea din Cambodgia 27 ianuarie

admin:
S-a deschis  online check in si pentru zborul cu Thai BKK - SAI (Siem Reap)
Eu l-am facut, merge foarte repede.

Cititi si mesajul precedent.

admin:
Vreme excelenta, mai mult decat potrivita, un SUPER-grup, locuri minunate si un decurs al programului perfect. Imi iau ramas bun de la aceasta destinatie cu bucuria de a fi avut la final un grup foarte-foarte fain, cu care m-am simtit grozav de bine. Este tare important sa tragi cortina cu multumirea, satisfactia, de a fi insotit in ultima calatorie de asa oameni minunati. Raman cu nostalgia lor si a tuturor celor faini cu care am calatorit de-a lungul anilor in Cambodgia-Vietnam.

Fara indoiala ca cele doua destinatii merita pe deplin vizitate, mai ales in formula asta pe care o ofera colaboratorii nostri din Vietnam. Totul este foarte bine gandit, potrivit, asa incat ai senzatia ca programul curge de la sine. Locatii foarte bune, mancare de toate felurile, ghizi super-utili, iar cireasa de pe tot, petrecerea de Anul Nou Asiatic este o experienta exceptional organizata. Ne-am distrat grozav, ne-am bucurat de fiecare clipa, iar in final toata lumea a venit incarcata cu amintiri minunate si cate...doua trollere.  :) E un loc foarte bun de facut shopping asa ca daca mergeti acolo luati in calcul sa aveti loc de cumparaturi.

Incepand cu anul viitor Lidia va fi cea care va fi insotitorul de grup, ea o sa fie cea care va va conduce in locurile astea fascinante, exotice, extrem de interesante. Eu am sa mai vizitez o data Vietnamul, cu un program light, care include la fel ca in 2024, un sejur pe Insula Frumusetii, Phu Quoc.

admin:
Deoarece Turkish Airlines nu este o companie aeriană din UE, iar aeroportul de plecare nu era un aeroport din UE, zborul nu se încadrează în Regulamentul european nr. 261/2004, care da dreptul la o compensație de 250-600 EUR.

Cu toate acestea, Turcia are un regulament similar numit „Drepturile pasagerilor SHY” (https://web.shgm.gov.tr/doc4/shy-passenger.pdf), care este practic un copy/paste al regulamentului UE și include toate zborurile Turkish Airlines. Întârzierea totală trebuie să fie între 2h și 4h, în funcție de distanța zborului, pentru a avea dreptul la o compensație echivalentă cu 250 - 600 EUR.

Majoritatea oamenilor nu știu despre acest regulament turcesc, inclusiv despre instrumentele online care vă ajută să solicitați despăgubiri pentru întârzierile zborurilor în Europa. Prin urmare, trebuie să o faceți singuri dacă doriți să vă primiți banii.

Cum să solicitați despăgubirea:

Trebuie să trimiteți un feedback prin intermediul site-ului Turkish Airlines (https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback/) în care să descrieți întârzierea și să solicitați compensația în conformitate cu regulamentul SHY. Specificați întârzierea totală exactă a sosirii la destinația finală (utilizați https://www.flightera.net/en/ pentru a afla întârzierea totală exactă. Aveti nevoie de:

- O copie a pașaportului dvs.

- Copii ale boarding-pass-urilor de îmbarcare utilizate (o captură de ecran a legitimațiilor mobile este bună)

- O confirmare că contul bancar este într-adevăr al dvs. (dacă pe cardul dvs. de debit este indicat IBAN-ul, este în regulă)

- Opțional: Dacă ați fost rerezervat, e-mailul de confirmare a faptului că ați fost rerezervat pentru un alt zbor

- Opțional: Costurile suplimentare suportate din cauza întârzierii (mâncare, băuturi, hotel, transport)

Este posibil sa recunoasca intarzierea, dar nu si sa achite compensatia. In cazul acesta, aveti mai jos experienta si recomandarile unui pasager:

In this case, you can submit the claim directly to the Directorate General of Civil Aviation (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) via this link: https://yh.shgm.gov.tr/. The website is in Turkish so use Google Chromes translation feature. However, some fields cannot be fille when the translation feature is turned on. So you might need to turn it on and off when filling the form. For the selection of the airline, you need to search for Turkish Airline's ICAO abbreviation which is THY and stands for Türk Hava Yolları. For the airport, you need to search for İstanbul Havalimanı - note that the i is not the normal i but the Turkish letter İ. I further adapted the claim I made to Turkish Airlines and added that the airline is not willing to compensate me. I used Chat-GPT to translate the claim to Turkish (I would assume they just ignore English claims) but google translate also works. I also attached the email I got from Turkish Airlines to proof that I tried contacting them directly.

A few hours later, I was called by a Turkish Airlines agent on the phone number I left with the Directorate. The asked if I personally submitted the claim which I confirmed. They then hung up without specifying anything further. I don't know why they do that, but I guess you need to file the claim yourself otherwise it could be invalid?

A few hours later, I got an email in Turkish from the Directorate (received from yh@shgm.gov.tr) that stated that I am entitled to the compensation of the equivalent of 600 EUR in Turkish Lira and just a couple minutes afterwards I got an email from Turkish Airlines (received from noreply.tkcustomer@thy.com) in English that they accepted my request and that I can pick up the cheque from the next Turkish Airlines ticket office (they do not seem to transfer the money directly). While I traveled alone, the compensation you're entitled to is on a per-passenger basis and is not to be shared across the passengers on a booking. Meaning that if I had traveled with 2 other family members, I would have been entitled to 1,800 EUR (3x 600 EUR) instead of 600 EUR.

A few days later, I went to the Turkish Airlines ticket office in the city I live in (they also would have had one at the airport) where they requested my passport and the confirmation of the compensation. At first, they had trouble finding my claim as the confirmation email did not state any cheque-ID. The staff was friendly and did some 10 min manual search in the system. They then told me that they (i.e., the ticket office) will do a wire transfer to my bank account within 21 days. I got a printed confirmation of this and an hour later or so an email confirming this.

10 working days (or 12 days) after my visit at the ticket office, I had the compensation of 600 EUR in my bank account. Surprisingly, they transferred the full 600 EUR and not the complicated calculation of the equivalent of 600 EUR in TLR based on the exchange rate on the day of booking

All this seems complicated but due to the super fast response times from both Turkish Airlines and the Directorate, from the first contact to the confirmation of the compensation entitlement took less than 24h. Definitely a good use of time for a 600 EUR payout.

Hope this helps some fellow Turkish Airlines passengers getting their compensation payments which they are entitled to!

Thanks to everyone in the comments below who provided additional details to keep this guide updated.

Eu am aplicat, astept acum un raspuns. In situatia in care nu primesc pe cel dorit, nu o sa merg pe recomandarea pasagerului citat ci am sa aplic la https://www.airhelp.com/. Nu am timpul necesar sa insist pe alte piste, asa ca am sa folosesc aceasta firma specializata. Doar ca aceasta ia 25%.

Camelia Henegariu:
Multumiri pentru informații. Am aplicat si eu acuma. Aștept...
Seară faină !

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

[*] Pagina precedentă

Du-te la versiunea completă