Foarte adevarat! Distributia inteligentei masurate de IQ se distibuie conform curbei lui Gausse, astfel incat proportia de genii impreuna cu aceea de idioti insumeaza cam 10% (extremele), in timp ce restul de 90%... vivat la mediocritas.

E si normal ca sansa ca geniile sa se integreze in acest mediu este aceeasi cu aceea a idiotilor, adica de 5%.
Rezulta ca importanta IQ-ului (inteligenta analitic-matematica si lingvistica) a fost in mod eronat exacerbata. De fapt si alt fel de inteligente, sau mai bine zis toate tipurile de inteligente - matematica, lingvistica, muzicala, cinetica, emotionala, sociala etc. - privite in ansamblu au darul de a echilibra si armoniza aceasta distributie gaussiana. Din pacate insa, in contextul elitismului educatiei din intreaga epoca moderna, incurajarea dezvoltarii, de exemplu, a inteligentei sociale si emotionale la copiii (genii sau nu) este doar una din axiomele pur teoretice ale invatamantului... nu numai in Romania.
Mai concret, la revederea de 20 de ani de la liceu, am facut intre noi o statistica: jumatate din fostii elevi erau divortati sau necasatoriti la 38 de ani, iar ponderea era detinuta de cei mai buni elevi din clasa. Profesional, cei care erau in scoala de 9 si 10 castiga acum cel mai putin (in mare majoritate bugetari, cercetatori etc.) cei de 7-8 sunt cel mai bine realizati (familie, firma proprie, casa, masina sau contracte in strainatate), cei de 5 erau - baietii muncitori si fetele casnice cu copii sau in slujbe medii, iar corigentii... politicieni.

Slava Domnului ca nu m-am nascut cu un IQ prea mare...
