Singles Happy Travel. Club de socializare
Arhiva => Arhiva => Subiect creat de: admin din Sâmbătă, 29 Ianuarie 2011, 12:14
-
In pictura, in sculptura, in arhitectura si in fotografie, inconstient sau total in cunostiinta, se tine cont de proportia de aur. Compozitia unei picturi, schitarea unui ansamblu arhitectonic, incadrarea unei imagini pentru a deveni o fotografie reusita, toate acestea urmaresc respectarea proportiei generata de numarul de aur f = 1,618...Elocventa acestuia a fost remarcata de Pitagora (triunghiul de aur), civilizatia hindusa (elipsa de aur) si Fibonacci (sirul matematic care-i poarta numele).
Toate formele pe care le consideram perfecte, indiferent daca sunt create de om sau existente in natura, respecta proportia de aur: piramidele egiptene, domurile, cochilia melcilor, dispunerea petalelor de trandafir. Proportia de aur da armonie si frumusete oricarui obiect sau fiinta. Existenta ei intr-o constructie garanteaza frumusetea.
In acest articol am sa ma opresc la fiinte si mai exact la femei.
A exstat si va continua sa creeze controverse dezbaterea cu privire la tipul ideal de femeie. Tipologia feminina este foarte larga, dar extremele sunt evidente si creeaza doua mari categorii: cele mai plinute, rubensiene si cele inalte si slabe. Care sunt mai cele mai placute si mai admirate de barbati?
Prima analiza mentala pe care o face un barbat, influentata foarte puternic de subconstient si de informatiile mostenite este strans legata de imprastierea samantei, de dorinta ancestrala si care garanteaza continuarea genei sale. El percepe femeia ca gazda a viitorului sau genetic, de aceea ca si in regnul animal va cauta exemplarul cel mai sanatos care-i ofera garantia unei maternitati sigure. Animalul va evita din prima clipa exemplarul deja montat de alt mascul si asta pentru ca are inzestrarea necesara prin care poate simti acest lucru. Barbatului ii lipsesc astfel de simturi, de aceea singurul reper pe care-l are in aprecierea acestei stari este forma femeii. De aceea el asociaza subconstient femeia grasa cu cea deja insamantata, insarcinata. De aici proportia covarsitoare a barbatilor care prefera femeile mai slabe. Instinctiv si inconstient masculinitatea lor ii determina sa doreasca femeile mai suple.
Insa aproape unanim barbatii sunt atrasi de femeile care au acel raport considerat perfect de 1,618 dintre circumferinta soldurilor si cel al taliei. Si in acest caz explicatia vine tot din instinctul de procreere a barbatilor si din analiza pe care o fac rapid in ceea ce priveste sansa de supravietuire a embrionului. Subconstientul masculin face selectia exemplarului pe care-l considera biologic ca sanatos, ori femeia cu talie subtire cu solduri mai largi care permit nasterea in conditii optime, fara risc a progeniturii lor, reprezinta aproape fara echivoc, optiunea lui. Sanii mari, bogati sunt asociati automat cu garantia hranirii copilului. Instinctual un barbat urmareste sa se reproduca astfel incat gena lui sa mearga mai departe si de aceea are nevoie de garantia ca cea care o sa-i duca samanta este sanatoasa, poata sa suporte sarcina, naste fara probleme si ii hraneste indestulator progenitura.
Bineinteles ca educatia a facut ca in timp barbatul sa fie mai putin influentat doar de masculinitatea primitiva si a gasit si alte repere de analiza si de alegere. Educatia si evolutia au creat si alternativa in gusturi, nu exista frumos acceptat general, fiecare in parte are intelegerea lui despre armonie. S-au scris mii de metri cubi de carti in care se analizeaza frmumosul, in care se incearca sa se gaseasca definitia idealului. Filozofi, matematicieni, esteticieni toti au crezut ca au gasit la vremea lor formula iar mai nou sunt mogulii industriei de moda cei care dau tonul si creeaza trend-uri in ceea ce priveste modelul feminin.
Trecand dincolo de toate, frumusetea nu se masoara doar in rapoarte matematice si nu este intotdeauna cuantificabila. Si nu vine doar din estetica. Izvoraste si din interior, acolo de unde se revarsa iubirea, afectiunea, pretuirea si dorinta. Un corp frumos, armonios, daca nu este insotit si de un complex de calitati interioare nu este intreg. Barbatii au teama de incomplet, de neterminat si mai ales de superficial.
Multe femei, ca si multi barbati simt nevoia unei completari artificiale, fara sa inteleaga de fapt ca naturalul, firescul este mult mai important si mult mai pretuit. Am urmarit destul de mult si de aproape fenomenul piercing la barbati. In cazul multora consider ca este o lipsa de incredere in ei, o nevoie de a iesi in evidenta, o parere ca asa pot fi mai usor remarcati. Nu am vazut decat foarte rar, barbati frumosi, siguri pe ei, cu cariere ferme si clare, care sa recurga la astfel de procedee. Nu sunt nici conservator si nici traditionalist, recunosc chiar ca sunt multe astfel de mici artificii pe care chiar le apreciez. Dar nu cand sunt fortate si nu cand le vad la persoane care vai, chiar nu inteleg ce inseamna estetica.
Si uite ca tot aici m-am intors pana la urma: la estetica si la frumos. Ca si pe multi altii pe care i-a preocupat una dintre arte si pe mine ma chinuiesc cateva intrebari: „Exista o logica a frumosului?” „Poate fi estetica intr-un fel cuantificata?” si bineinteles cea legata de tema „ Ce factor determina mintea noastra sa accepte si sa-si insuseasca armonia perfecta prin proportia de aur?”
Ii multumesc lui Daniel Baltat, cel care mi-a dat ideea acestui articol. La Workshop-ul de fotografie artistica, la compozitie, ora la care am participat si eu aducea vorba de „Sirul lui Fibonacci”. De atunci aveam in minte acest subiect, iar azi inainte de o tuica fiarta inconjurat de o zapada ivorie, am asternut aceste ganduri.
-
Prima analiza mentala pe care o face un barbat, influentata foarte puternic de subconstient si de informatiile mostenite este strans legata de imprastierea samantei
desi nu vreau sa mai imprastii ceva, tot femeile slabe imi plac. asta si pentru ca eu insumi sunt slab si nu stiu cum mi-ar sta langa o planturoasa de 80 - 90 de kg :-\ acum, ca am cam imbatranit, m-as multumi si cu proportia de argint, ba daca ma gandesc bine si cu cea de bronz... macar sa prind podiumul 8)
unii spun ca ar exista o logica a frumosului, ca tot ce-i frumos e bazat pe simetrie, dar eu cred ca pana la urma frumusetea sta in ochii privitorului :)
-
vremurile isi pun semnificativ amprenta asupra idealului de frumusete de la un anumit moment dat. imi amintesc picturile renasterii in care modelele feminine nu erau ... deloc slabute si totusi erau foarte apreciate si dorite de barbati. iata si exemple:
http://www.cotidianul.ro/122027-Femeia_lumea_tainica_si_dorita_a_Venetiei_renascentiste
-
Pictorii au facut intotdeauna o pasiune din modelele mai plinute. Liniile corpului la acestea sunt mai voluptoase, mai generoase, creeaza suprafete complexe. Este destul sa privesti "Cele trei gratii" ale lui Rubens, sa intelegi cat de evident este acest lucru.
-
Din pacate, aspectul fizic nu ti-l poti alege, iti este"" repartizat"", eventual mai poti corecta cate ceva pe ici, colo.
-
la aspect/imagine poti intervenii, din fericire. depinde cit interes acordam. la datele constitutionale nu.
dar apropo de proportia de aur, si persoanele corpolente se pot incadra in aceasta regula, deci pot fi foarte atragatoare... :D
-
Proportia de aur este un raport, chiar denumirea indica acest lucru. Deci este valabila la orice greutate de corp feminin. Functioneaza si la cele mai slabe si la cele mai corpolente. Doar ca in cazul extremelor este destul de putin probabil, daca nu cumva chiar imposibil ca si corpul sa respecte aceasta proportie. O femeie slaba, slaba, nu are cum sa indeplineasca un raport de 1,6 intre sold si talie, cele doua dimensiuni sunt foarte putin diferite. In situatia femeilor supraponderale, lipsa exercitiului fizic duce la o scapare de sub control a dimensiunilor in special in cele doua zone, acolo unde activitatea musculara este minima.
Exista, asa cum a remarcat si Iulia17 persoane mai corpolente care respecta acest raport si exemplul cel mai bun este tipologia de femeie brazilienca. De aici admiratia masculina fata de acestea, desi nici pe departe nu sunt slabute. Conformatia corpului lor este destul de apropiata de regula sau proportia de aur si le este chiar usor sa o mentina, indiferent de greutate. Sunt insa un caz aparte.
-
Frumusetea este strans legata de simturi, perceptie si de senzatia de placere. Bineinteles, este ceva subiectiv, dar se pare ca sintem programati sa avem o serie de criterii obiective in perceptia a ceea ce este frumos. De exemplu, fara sa ne dam seama, ne atrage cel putin in cazul corpului uman, simetria si anumite proportii - probabil din instinctul biologic de a selectiona ceea ce este "sanatos" si are sanse de supravietuire.
De aici concluzia ca ne place mai mult ceea ce respecta proprotia “numarului de aur”.
Corpul uman ( corpul ca intreg,mainile, fata, chiar urechea etc) respecta aceste proportii.
(http://i56.tinypic.com/11gkqwz.gif)
Binenteles ca functie de epoca si moda gustul barbatilor pentru femeia slaba (snur) sau pufoasa a diferit. In ultima vreme a fost promovata si mediatizata femeia inalta si slaba si atunci ea a devenit un simbol de frumusete.
Acum 500 de anii moda vremii facea ca femeia mai plinuta sa fie considerata frumoasa.
In arhitectura multe constructii respecta proportia de aur. Constructorii piramidelor Egiptului Antic cunoşteau proporţia de aur.
Multe din monumentele renasterii (catedrale, domuri, statui, palate etc) respecta proportia de aur.
De aici "proportia de aur"- The Golden Ratio - care, este confirmat, ne atrage mai mult.
Un video care ne arata cateva exemple ale proprotiei de aur - The Golden Ratio.
http://www.youtube.com/watch?v=XwNCMP0GhZ4
-
Un roman deosebit Matila Ghyka si teoria numarului de aur:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka (http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka)
-
imi amintesc picturile renasterii in care modelele feminine nu erau ... deloc slabute si totusi erau foarte apreciate si dorite de barbati. iata si exemple:
[url]http://www.cotidianul.ro/122027-Femeia_lumea_tainica_si_dorita_a_Venetiei_renascentiste[/url]
am urmat linkul si am gasit-o pe "suzzana la baie"...
(http://i916.photobucket.com/albums/ad3/silviu623/suzanna-1.jpg)
sincer sa fiu, aici nu vad nimic de aur :( iar daca asta era modelul apreciat si dorit de barbatii vremii, ma gandesc cum aratau barbatii din acea perioada ??? asta imi aduce aminte de un banc, cand un tip care vizita un muzeu se opreste in fata unei statui care reprezenta un barbat fara maini si fara picioare. si dupa cateva clipe de admiratie, il intreaba pe ghid cum se numeste sculptura, iar acesta ii raspunde: se numeste Invingatorul! si vizitatorul: aha! imi dau seama cum arata Invinsul :(
Un roman deosebit Matila Ghyka si teoria numarului de aur:
[url]http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka[/url]
e! aici e altceva :)
(http://i916.photobucket.com/albums/ad3/silviu623/AtomicLeda.jpg)
-
Un roman deosebit Matila Ghyka si teoria numarului de aur:
[url]http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka[/url] ([url]http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka[/url])
Interesant articolul, Catalin . Mi-a placut mult. Stiam cat de uzitat este acest numar in pictura, muzica, arhitectura etc.
Natura a construit forme de viata dupa acest numar si noua - oamenilor - ne-a trebuie matematica sa descoperim proportia de aur pe care instinctiv o preferam.
-
Un roman deosebit Matila Ghyka si teoria numarului de aur:
[url]http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka[/url] ([url]http://ro.wikipedia.org/wiki/Matila_Ghyka[/url])
Interesant articolul, Catalin . Mi-a placut mult. Stiam cat de uzitat este acest numar in pictura, muzica, arhitectura etc.
Natura a construit forme de viata dupa acest numar si noua - oamenilor - ne-a trebuie matematica sa descoperim proportia de aur pe care instinctiv o preferam.
Da, Almi_Gabi, se pare ca avem uneori nevoie de reconfirmari matematice, modernitate ;), pentru a ne explica noua insine de ce ne place ceea ce ne place.
-
dar atunci cu zicala: "nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie", cum ramine...?
-
Care este sensul unui muzeu, teatru, expozitie, reper turistic :)?
Cum de se atribuie valoare unui asemenea spatiu (inclusiv taxa de acces)?
Ce te face sa alegi un model-design de imbracaminte, creat de cineva care este posibil sa nu-l fi cunoscut personal niciodata?
-
Leonardo da Vinci a dat o schiţă a aşa numitului Homo universalis (omul vitruvian), dar ce nu se ştie e faptul că această schiţă a acţionat asemeni unei muze pentru matematicianul Fibonacci şi pentru celebrul raport de aur (celebrul număr phi). Acest raport (M/m=1,618) s-a dovedit a fi formula după care a fost creat universul.
Căutarea proporţiei perfecte era o constantă în viaţa lui Leonardo. Tot ce făcea era marcat de matematica muzicii, de geometria naturii, de astronomie, chiar de combinaţia perfectă a plăcerilor. Leonardo era într-o căutare continuă. Vechea întrebare răsuna mereu în mintea sa: Dumnezeu a folosit o anumită formulă pentru a crea omul şi natura ? Răspunsul era o formulă matematică pe care Dumnezeu a folosit-o să creeze omul şi natura. Formula sacră a proporţiilor, pentru care Leonardo şi-a închinat viaţa în a o descoperi. Cea mai importantă lucrare a sa, „[b]Omul Vitruvian[/b]“, reprezintă reflectarea fidelă a acestei obsesii. În această lucrare, Da Vinci descrie componentele complementare ale unei armonii perfecte
Imaginea Omului Vitruvian este punctul de confluenţă între om şi lumea înconjurătoare, dinamic şi static, cerc şi pătrat. Artistul spunea: „Toate părţile componente tind să se îmbine într-un tot întru perfecţiune.“ Trupul şi cele patru membre reprezintă cifra 5, simbol esoteric. Este cifra echilibrului între viaţă şi moarte. Steaua în cinci colţuri pe care Leonardo o realizeză într-un cerc, în culturile păgâne era descrisă ca un pentagon. Numărul 5 reprezintă de asemenea armonia între masculin şi feminin, yin şi yang, la orientali. Formula armoniei în care constă echilibrul în lume, inefabilul care ne guvernează şi ne dă viaţă.
(http://i53.tinypic.com/2rgm6v9.jpg)
-
Bărbaţii vor femei slabe sau le preferă pe cele voluptoase? (http://www.realitatea.net/barbatii-vor-femei-slabe-sau-le-prefera-pe-cele-voluptoase_811323.html)
Raportul talie-şolduri contează
Împărţind circumferinţa taliei unei femei la circumferinţa şoldurilor obţii raportul talie-şolduri, o cifră foarte importantă când e vorba să determini nivelul de atractivitate al unei femei. În cultura occidentală, un raport talie-şold în valoare de 0,7 este pe gustul bărbaţilor. Alte studii arată că în Asia, un raport apropiat de 0,6 este perceput ca fiind atrăgător, iar în cultura africană sau latino-americană este preferat raportul 0.8.
-
Bărbaţii preferă femeile cu talia de viespe şi şolduri arcuite. Blonde, brunete, roşcate... nu contează. Important este să fie „femeia-amforă“ sau după cum ar numi-o alţii „femeia-clepsidră“.
http://www.adevarul.ro/societate/viata/Talia-idealul-feminin-viespe_0_71992830.html
-
pt mine femeia ideala arata asa (http://www.youtube.com/watch?v=Os76MlNHwcc&feature=related)
-
;D ;D ;D ~ care ia micul dejun pe strada :D
-
de fapt mie imi place Audrey Hepburn ~ delicata, frumoasa, rafinata
-
Martha, prinţesă Bibescu alias Martha Bibesco
(http://i54.tinypic.com/jzwb9e.jpg)
-
http://www.jurnalul.ro/special/editie-de-colectie/elegantele-timpului-573145.html
-
Proportia de aur, sau raportul de aur? Pentru ca de fapt proportia de aur se defineste astfel : doua numere a si b se gasesc în proportia de aur daca a+b/a este egal cu a/ b. Valoarea numerica a acestui raport este 1,618.... (este un numar irational) şi a fost numita „numarul de aur”. Multi matematicieni celebri si-au legat numele de teoria asupra acestui numar de aur. Fibonacci este cel mai cunoscut deoarece in sirul definit prin adunarea a doi termeni consecutivi (1,1,2,3,5,8,13,...) raportul intre doi termeni alaturati este acelasi si este egal cu numarul de aur 1,618...
Iar raportul facut in sens descrescator este de asemenea acelasi : 0,618.
Interesant, nu?
Matematicianul Luca Pacioli (1445-1517) este cel care a adus in atentia matematicienilor si artistilor din perioada respectiva numarul de aur. De asemenea a facut legatura intre numarul de aur si frumusetea din arta. L-a cunoscut pe Leonardo da Vinci, s-a imprietenit cu acesta si a scris lucrarea Divina proportione (nu stiu daca am scris corect numele lucrarii). Oricum el atrage atentia asupra acestui raport si trateaza reflectarea in arta si arhitectura a raportului de aur, pe care-l numeste pentru prima data „proportia divina". Se poate regasi in foarte multe domenii : muzica, pictura, arhitectura, si chair in natura. Si s-a generalizat aplicand acest raport la frumusetea feminina : talie-solduri, etc. Este un subiect foarte interesant al matematicii !!!
-
proportia de aur... la mama natura (http://www.realitatea.net/roxana-ionescu-multi-se-uita-la-sanii-mei_851168.html)
-
Pentru ca un întreg împărţit în părţi inegale să pară frumos, trebuie să existe între partea cea mică şi cea mare acelaşi raport ca între partea cea mare şi întreg.
Deşi această proporţie este cunoscută încă din antichitate, abia în 1835 este denumită „proporţie de aur” de către matematicianul grec Martin Ohm, iar de la începutul secolului XX este simbolizată de litera grecească Phi, ca un omagiu adus marelui sculptor grec Phidias, care a utilizat în sculpturile sale şi în construirea Partenonului dimensiuni aflate în proporţia de aur.