Singles Happy Travel. Club de socializare

Scrise de noi => Articolele noastre => Subiect creat de: admin din Marți, 28 Ianuarie 2014, 08:31

Titlu: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: admin din Marți, 28 Ianuarie 2014, 08:31
Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
scris de wonderland

Reacționăm la cuvinte, așa e? O întrebare retorică, dat fiind că este recunoscut și acceptat faptul că există o putere pe care cuvintele o exercită asupra noastră. Așa cum se știe că nu cuvântul în sine, ci semnificația cu care noi îl investim. Gândurile și starea emoțională trezită în noi sunt cele care dau putere cuvântului.

Ofertă, reducere, promoție... cuvinte care creează în noi o nevoie ce se cere subit și imperios satisfăcută. Sau o dorință de a fi beneficiarul efectelor promise de produsul respectiv.

(http://i40.tinypic.com/2i20wsp.jpg)

Eu ma consider parțial imună. Daca am ceva în... planul personal de achiziții urmaresc ofertele, sper și vânez vreun chilipir. Am in minte, totuși calitatea, rezistența in timp și un raport minim de calitate/preț/număr de utilizări. Am o mamă contabilă, ce vreți? Puțină influență tot a avut asupra mea, măcar în două aspecte – să cântăresc decizia de a cumpăra ceva și să am un fond de rezervă, indiferent cât câștig la un moment sau altul. Nu mai știu ce mare magnat de succes a emis această rețetă de succes – Indiferent cât câștigi, 10% să-i pui deoparte.  Funcționează, dar la mine ține doar o vreme. Pană dau iama în fondul economisit.  Dar ăsta e un alt subiect – de management financiar și recomandări istețe, pe care n-ar fi rău să-l propună cineva mai avizat decât mine. Eu aștept si promit sa citesc, cu mult interes.

Uneori, cad în capcana nevoilor trezite de câte o reclamă...irezistibilă. Așa se face că am un aparat de masaj, pe care l-am folosit de vreo 10 ori în 3 ani. O tigaie care slăbeste și îți face economie în bugetul de ulei. Dar, nu dacă sta mai mult prin camară, dat fiind ca mananc rar carne și atunci prefer grătar (hai că iese foarte bun și la tigaia minune, deci a meritat investitia. grill-ul e și el la ofertă deci poate să stea degeaba ), sau ma rasfat cu vreo rețetă tradițională, dezastruos de delicioasă, pentru care n-am nevoie de tigăi dietetice.

A, mai am un robot multifuncțional (altă gogoriță!!!!) căruia nu-i funcționează toate accesoriile, dar consider că cele care merg și-au meritat prețul, și un storcator de fructe de care mă tem, să nu se dezmembreze în timp ce eu prepar minunatele mele sucuri de varză sau de fructe.

Nu e grav. Sunt totuși o cumpătată, n-am încotro și sunt ferită, prin constrângerea realității, de pericolul de a fi risipitoare.
Nu sunt afectată de microbul shopping-ului. Merg la cumpărături cu listă și doar când am ceva de cumpărat pentru că îmi lipsește sau îmi este cu adevărat necesar. Încerc să profit doar de oferte la produse de pe lista mea, rareori iese la iveală ceva de pe o listă de mofturi sau dorințe  la care n-am acces în mod obișnuit.

Dar, să revin la ideea inițială. Chiar dacă suntem informați și înțelegem substratul manipulator al reclamelor, rămânem vulnerabili la puterea cuvintelor utilizate cu tehnică mai mult sau mai puțin subtilă.

Hal Urban, în Puterea cuvintelor, enumeră 12 dintre cuvintele care sunt utilizate des în reclame, tocmai pentru că s-a constatat că au un mare potențial de influență asupra cumpărătorilor. Iată-le:

Tu, Ușor, Nou, Rezultate,
Demonstrat, Sănătate, Bani, Siguranță,
Iubire, Garantat, Economisește, Descoperă

La acestea, tot el mai adaugă, altă serie de cuvinte cu impact asupra consumatorilor, preluate de la David Ogilvy, Confessions of Advertising Man:
Miracol, Magie, Rapid,
Îmbunătățit, Chilipir, Grabă
Revoluționar, Uimitor, Ofertă
Dorit, Acum, Senzațional

Vă sugerez să le citiți rar și să fiți atenți la ce reacții, gânduri, ce emoții trezesc în voi, fiecare dintre aceste cuvinte. Asta dacă n-ați aflat deja la ce sunteți voi...sensibili. Adică influențabili, ca să nu spun vulnerabili.
Evident, impactul unelor cuvinte diferă de la persoană la persoană, ca și de la o etapă de vârstă la alta. Important e să încercăm acest demers de conștientizare. În cele din urmă ne ajută să descoperim ceva despre noi. Și cine știe, poate ne va duce și spre descoperirea unor moduri diferite de a ne împlini nevoile.

Observ că în ultima vreme eu sunt susceptibilă să reacționez la cuvinte precum – relaxare/distracție, anti-îmbătrânire, sănătate (în gama previne/regenerează/menține), rezistă / durează, călătorie...
Dar, slavă domnului nu reacționez la cuvinte din zona efectelor miraculoase, magice, a rezultatelor peste noapte.

Voi la ce reacționați? Ce cuvinte vă influențează în alegerea produselor pe care le cumpărați?

Sau poate ar fi fost mai interesantă o provocare din zona cuvintelor care ne influențează în sfera relațiilor. Dar asta ramane pentru altă dată. Când o fi, dacă o fi...
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: janeta din Miercuri, 29 Ianuarie 2014, 01:25
iaca , bun ar fi un drum la magazinul acela , urgent cumparat bidineaua ( nu peria ) si spoit temeinic neuronu`de toata poleiala menita sa ne faca a ingurgita o multime de netrebuinte cu gust de acadea de lux . asta daca am gandi un pic la diferenta dintre nevoile noastre de consumatori si maiestria lor ( a varatorilor de acadele pe gat , vreau sa zic ) de vanzatori . numa` ca de foarte multe ori noi nu "shoppinguim" doar din necesitate ci si dintro multime de motive ce n-au nicio legatura cu nevoia si acesta este motivul pentru care suntem prinsi in capcana asa zisului chilipir  botezat si rasbotezat cu toate acele denumiri ce fac sa ne tresalte si sa ne goleasca buzunarul . pana la urma , multi dintre noi cad voit in capcanele acestea si problema cred ca este la noi , care ne lasam cu buna stiinta manipulati si nu la cei care trag sforile .
acu`,ma gandesc daca manipularea prin reclama nu este chiar un mod de a putea fi verificati in privinta gradului de dificultate cu care o societate poate suporta diferite influente , in favoarea unor manipulatori mult mai rafinati decat "vanzatorul de perii " ...
dar asta este o alta poveste , vorba lui Wonderland  " când o fi, dacă o fi..."
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Vineri, 31 Ianuarie 2014, 08:01
Daca nu merge altfel, incercati o mantra:)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1798595_10152208750518685_1099262804_n.jpg)
de pe http://fractalenlightenment.com/ (http://fractalenlightenment.com/)
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Joi, 20 Februarie 2014, 23:14
Zau ca m-a dat pe spate un titlu - Pizza are si efecte bune pentru sanatate.
I-auzi. Intru, aproape salivez la poza cat ecranul, si ma apuc de citit. Cica vindeca, previne sau nu stiu in ce stadiu intervine asupra cancerului de prostata. N-apuc sa sughit de uimire, ca se strecoară informatia ca nu orice fel de pizza, doar cea care ar oregano.
Si ca deocamdata se bazeaza exclusiv pe studii de laborator aceasta concluzie.
Nu mai pun link-ul, că m-am enervat. De fapt, da, oregano nu-l poti manca gol, cu lingura. :strambatura:
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Vineri, 21 Februarie 2014, 20:28
“Natura este alcătuită din contraste: orice lumină are umbra sa.” – Victor Hugo

 :oops: Am vrut sa postez la maxima zilei si, am incurcat borcanele.
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Duminică, 11 Ianuarie 2015, 08:22
Adevarul e ca trebuie sa recunoastem ca unii creatori de reclame sunt extrem de creativi. Uneori produc cate o chestie de se agata de mintea ta indiferent daca esti sau nu interesat de produs.

Discutam cu niste tineri, din cei cu care lucrez si incercam sa stabilim care sunt criteriile pentru a realiza un slogan reusit. Printre altele, am ajuns la concluzia ca trebuie sa iti atraga atentia, sa fie usor de retinut si greu de uitat.
Exemplu care mi-a venit in minte a fost "Prietenii stiu de ce" Oupps, mi-am dat seama prea tarziu ca tinerii mei erau minori si nu era cel mai potrivit sa aducem berea in discutie. Ehhh, am salvat cat de cat situatia, dar realitate e ca e usor de retinut si greu de uitat  chiar si pentru nebautorii de bere, ca mine si, sper ca tinerii in discutie:giggle:

Reclamele la Dedeman ma amuza teribil. Nu mi le amintesc pe cele din prima serie, care pareau stupide, hilare, dar le urmaream si asteptam sa vad ce idei mai au cei din echipa. Nici cele de acum nu sunt de neobservat.
Mai ales ca si eu mi-am schimbat perdeaua, covorul si...pare ca am schimbat si mobila. ;D

Pe voi ce reclame va bantuie?
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: Cory din Duminică, 11 Ianuarie 2015, 12:48
Adevarul e ca trebuie sa recunoastem ca unii creatori de reclame sunt extrem de creativi. Uneori produc cate o chestie de se agata de mintea ta indiferent daca esti sau nu interesat de produs.
Mai ales ca si eu mi-am schimbat perdeaua, covorul si...pare ca am schimbat si mobila. ;D
Pe voi ce reclame va bantuie?
   Nu stiu daca ma "bantuie", dar ma amuza teribil reclamele cu cele doua "chestiuni" ce danseaza ( mili si celalalt)   de la orange;
chiar daca nu m-au determinat sa-mi fac abonament sau altceva, tot timpul cand prind cate o reclama cu ei stau sa o urmaresc pana la capat,
pur si simplu ma binedispun  :)
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Joi, 05 Martie 2015, 07:56
Am vazut una de la un mall, ca sa ne ademeneasca sa mergem sa ne luam cadouri de 8 Martie  :whistle:
Lasa gatitul, mai bine gateste-te! :strambatura:
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Miercuri, 29 Iulie 2015, 11:54
Venind cu masina spre servciu, in dreapta, am timp sa admir peisajul uman, urban, inclusiv publicitar :)
Asa se face ca azi am vazut scris mare pe un autobuz
Pestele mancat mai des, te conduce spre succes!

M-a amuzat teribil si m-am intrebat cat timp s-au gandit cei din echipa de marketing pana au gasit gaselnita asta :thumbup:

Chiar ma gandeam ce firma are sloganul asta. si pentru ca eu sunt scormonitoare, iaca-ta am aflat ca e sloganul unui proiect european care isi propune sa ....relanseze consumul de peste.
Ce sa spunem, au cuvintele la ei oamenii astia. Si daca Uniunea Europeana le-a dat bani....inseamna ca are balta peste. ;)
Dar au si un site interesant pe care l-am salvat in bara sa vad ce retete cu peste gasesc pe aici.

http://www.iubescpestele.ro/ro/ (http://www.iubescpestele.ro/ro/)
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: cristinaB din Miercuri, 29 Iulie 2015, 12:55
Wonderland, reclama cu pestele este relativ veche, mai este inca pe panouri si varianta fara ","!
A fost un "scandal" pe tema asta! ;)

Si? ce reteta cu peste incerci astazi?
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Miercuri, 29 Iulie 2015, 15:13
pana la acest moment, n-am reusit decat o reteta de covrigi cu tarate cu o supersalatica de rosii cu oregano :happy: :happy: :happy:
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Joi, 30 Iulie 2015, 18:39
dar, azi am dat- pe plachie de cod.
Nici nu stii cand te loveste efectul reclamei. :happy:
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Sâmbătă, 19 Decembrie 2015, 21:07
Nu-mi dau seama daca e reclama sau anti-reclama. (depinde dacă ești în curentul bio-eco-produsnational, sau empatizezi, dintr-un motiv sau altul cu cei ce muncesc in Spania...)

(http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/wp-content/uploads/2014/05/rosii.jpg)
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Duminică, 03 Ianuarie 2016, 08:48
Ce îmi plac mie ofertele care anunță zgomotos reduceri de peste 50%. Tocmai era să pic într-o capcană. Dar am dat un search pe google și am găsit același produs, fără ofertă, la un preț mai mic decât cel trâmbițat că ar fi redus cu 53%....
  >:D

Nebunia asta cu black friday all the time... Mi se pare mie sau suntem prea tare luați de fraieri?

Hmmm... dar vă invit să vedeți o reclamă tare. Cică, o găselniță pentru creșterea natalității în Danemarca.

”Fă-o pentru mama ta”
și
“Investesti intr-o vacanta, primesti inapoi un bebelus peste 9 luni”
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=B00grl3K01g#)


Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Marți, 19 Ianuarie 2016, 10:56
Ati observat că în ultima vreme cele mai multe reclame la produse naturiste miraculoase, care vindeca de cancer, te slabesc intr-o zi, dar nu se spune în care, îți topesc monturile, îți elimină varicele, te fac mai tânără peste noapte doar că nu îți spun dacă e de la efectul întunericului, folosesc un argument imbatabil, care sună cam așa:
”Firmele producătoare de medicamente nu vor să știi de existența acestui produs...”
Dacă mai dăm și peste articole care ne spun că există o acțiune voluntară a acelorași firme de a-și menține monopolul pe piața tratamentelor, contribuind în același timp la controlul pericolului de suprapopulare...conspiratia e gata.

O fi ceva adevar in asta, habar nu am, cert e că pe mine mă conving produsele care se prezintă prin sine, prin ce beneficii aduc ele,  nu prin ceea ce nu face concurentul sau echivalentul de pe piață.
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Marți, 19 Ianuarie 2016, 11:07
 oare reclama asta e pe bune?! :giggle:

(http://static.autojunk.nl/pictures/2007/0626/204551/porsche-reclame_01.jpg)
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Marți, 19 Ianuarie 2016, 19:13
Succesul in servicii, oricare ar fi ele, e asigurat si de o promovare pe masura.
Si tot confortul, si nonstop...
(https://robyabc.files.wordpress.com/2012/03/servicii-funerare.jpg)
Titlu: Re: Cuvântul din reclam?, sufletul comer?ului
Scris de: wonderland din Vineri, 28 Iulie 2017, 08:23
cum s-ar zice, nimic nou sub soare! :)

(https://historia.adhst.ro/img/image_gallery/705/36689-original.jpg)
Titlu: Re: Cuvântul din reclama, sufletul comertului
Scris de: wonderland din Sâmbătă, 14 Octombrie 2017, 10:41
Se pare ca au evoluat lucrurile si in serviciile funerare. Despre care, apropo, se tot vehiculeaza ca ar fi una dintre cele mai profitabile afaceri ale momentului.
Iata ca cineva s-a gandit, fie si ca banc, sa introduca si niste servicii de animatie.

Doamne fereste!!!!  :uglystupid2:  :faint: :happy:
(https://lh3.googleusercontent.com/-wjF1Gpq1GdU/Wd4tsuKp1FI/AAAAAAAAfsY/3vJf8I6BWJ09IuzIbFAG-6TbdXlPPPIagCJoC/w480-h502/.facebook_1507732906553.jpg)
sursa foto: de pe net :)
Titlu: Re: Cuvântul din reclama, sufletul comertului
Scris de: wonderland din Duminică, 04 Februarie 2018, 10:39
Stiu, sunt postari la care pare ca vorbesc singura  ;D Asta e, recunosc, se mai intampla, dar duminica imi place sa rasfoiesc printre articolele proprii si sa le mai scutur de praf. Tot un fel de a-mi face reclama, si asta, nu?  :2funny: Sau, nu!  ;)

Azi am dat peste o postare amuzanta. Cineva sesiza ca exista pe net o reclama, din aia agresiva care iti intra ca musca-n ochi cand intri pe cate un site,  de-ti vine sa te plesnesti peste fata sau peste ecran, depinde, la un gel.
Unul care costa o gramada de bani, evident, are efecte miraculoase, cum altfel, doar ca, daca ai habar oleaca de anatomie, te ia cu frison ori cu hohote de ras:
Reclama  incearca sa te convinga senin ca gelul te ....” scapa de prostata intr-o saptamana”.
 :oops:
Titlu: Re: Cuvântul din reclam?, sufletul comer?ului
Scris de: Rentzi din Duminică, 04 Februarie 2018, 11:28
 :2funny:  :2funny:  :happy: :idiot2:
Titlu: Re: Cuvântul din reclama, sufletul comertului
Scris de: wonderland din Duminică, 04 Martie 2018, 06:42
Incerc sa inteleg ce-a fost in capul lor?! Bine, ma intreb si cati bani au castigat cu aceste campanii .
Ce vaca esti, acum si...  :blush:
(https://blogofcedrik.files.wordpress.com/2012/10/vacamaimare.jpg)

Unii afirma ca ar fi o reclama misogna. Mie mi se pare doar stupida. Totusi, amuzanta, dar nu stiu daca in sensul cautat de ei. Oare ei stiu ce-au vrut sa spuna?

Cred ca indeplineste bine cel putin cateva criterii pentru o reclama reusita: atrage atentia, te pune pe ganduri, ba chiar te lasa masca :))))
Acu nu stiu daca te si face sa te repezi la raftul cu pricina. Nu are niciunul dintre cuvintele pomenite in postarea initiala.
Doar asa, de consolare. Uite, domle, sunt si vaci mai mari?... Bine, macar, ca au pus un metru, nu un cantar.  :2funny:
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Miercuri, 30 Mai 2018, 07:48
Gura pacatosului... ;D
(https://scontent.fotp3-3.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18664610_1457203860967172_3741025149575561262_n.jpg?_nc_cat=0&oh=551e625c11c35af066d2b5fbe1c31728&oe=5B8486F2)

Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Sâmbătă, 14 Iulie 2018, 07:26
Nu sunt prea sigură unde e mai potrivită postarea mea. Am vrut să o pun la întâmplări hazlii, dar m-am gândit că iar voi rămâne singura care se simte amuzată.  :giggle:

Hai să zicem că e pentru topicul ăsta. Apropo de cât de importante sunt cuvintele din reclamă, în funcție de cum activează sau rezonează la o nevoie.
Si apropo de stilul celor care promovează un produs sau un serviciu.

Din când în când mă sună unii care vor să mă convingă să activez mobile banking.
Prima dată, am încheiat repede discursul șablon, rostit cu vocea și intonația robotizate cu care ne abordează operatorii sau agenții de vânzări.
Am întrebat:
Pentru optiunea asta am nevoie de un smartphone, nu?
După o scurtă pauză, în care parcă am auzit și un înghițit în sec, tipul îmi raspunde, cu un ton ieșit din șablon si clar în lipsă de replică: Da....
Deocamdată am un telefon obișnuit, deci n-are rost să pierdeți vremea convingandu-mă.
Am înțeles...Multumesc. O zi bună bla bla bla

Zilele astea mă sună o doamnă-domnișoară entuziastă.
Mă ia cu tot tacâmul - convorbirea înregistrată, continuarea convorbirii reprezinta acordul meu, sunt de acord, da, nu....știti voi.
După care o ia cu avânt să-mi prezinte măreața opțiune de activare a mobile banking.
Acu nu mai aveam argumentul cu smartphonul, decât că e unul simpluț,  dar o întrerup să o întreb:

Care ar fi avantajele, comparativ cu online banking?
Puteți vedea în orice moment contul, tranzacțiile.... nu-s ce mai spunea, fericită că are un răspuns gata pregătit la întrebarea mea, că iar am întrerupt-o
De ce mi-aș dori asta?
Pauză... pauză... pauză. Hai să o salvez, zic
Multumesc, dar chiar nu doresc să știu în orice moment ce am în cont.
(în gândul meu - știu și fără să mă uit. Nici măcar  în email nu vreau să știu ce mesaje am, în orice moment. Nici la telefon nu sunt mereu atentă. Tolerez foarte bine apelurile pierdute, la care pot să răspund când vreau sau pot io)

Pauză, mai scurtă, semn că s-a redresat, chiar dacă n-avea răspuns presetat la replica mea.
”Dacă vă răzgândiți, în orice moment.... ”
Sigur, multumesc, o zi frumoasă, pa și pusi...

Eu chiar sunt sinceră când pun întrebările astea iar scopul meu nu e să pun neapărat în încurcătură pe cineva.
Dar dacă n-am această nevoie, ”de a ști în orice moment”, ce să le fac? Să găsească alte avantaje cu care să mă agațe.  ;D
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Sâmbătă, 14 Iulie 2018, 12:02
și, ca să revin la nota în care am lansat acest topic... e doar un anunț, dar cred că trezește mai multe senzații decât orice reclamă  ;D
(https://scontent.fotp3-3.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/37074042_2290497527643973_6236921112320540672_n.jpg?_nc_cat=0&oh=02052a5ca11d68d6cd5ac352eeddc9a6&oe=5BCF89AD)
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Duminică, 05 August 2018, 07:15
Hai, că-i simpatic mesajul. E și asta o metodă  de a convinge cumpărătorul, să-l faci să zambească.

Provocare: dacă era neserios, ce ziceți voi că ar căuta?
foto de pe net

Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: drlove din Duminică, 30 Septembrie 2018, 12:53
O intrebare retorica este una la care nu exista raspuns.Deci?
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: wonderland din Duminică, 10 Februarie 2019, 08:02
sau una la care raspunsul e...clar, subanteles, implicit.
(raspund eu, tardiv,  vad ca drlove a aparut, a facut valuri vreo doua zile pe forum si a disparut.  ::)

Intrasem ca mi-am amintit de reclamele la dureri de cap, de oase, de fortificare, de constipatie sau impotriva ei, de prostata, de cistitita, de mancarimi, usturimi, uscaciune, de hemoroizi etc etc. Mai adaugati voi, ce mi-a scapat.

partea cu reclamele e amuzanta, pana la un punct. Dar, observ ca strategia nu e sa ne motiveze pozitiv, ci sa ne inspaimante. Ba, chiar sa ne faca sa ne simtim umili si ridicoli cat de betegi, constipati sau dimpotriva, putem fi.

Iar mesajele pot fi ciudate de-a dreptul. Ca in reclama in care iti spune ca poti sa mananci linistit, orice si cat de mult doresti, daca iei pastiluta aferenta pentru bila.  :faint:

Reiau (ca parca am mai avut o incercare) intrebarea - pe voi ce reclama va enerveaza rau de tot?

Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: Louie din Marți, 12 Februarie 2019, 23:15
Pe mine ma enerveaza toate reclamele.
Ai dreptate wonderland, este asa o explozie de reclame la medicamente, incat parca am fi o tara intreaga de bolnavi inconstienti si trebuie sa ni se deschida capul ca sa intelegem ca medicamentul cutare iti repara ficatul sau celalalt digestia. Ca sa nu mai spun ca stiu precis un medicament la care i se face intens reclama si nu are absolut nici un efect. Si o spun din experienta mea si a cunoscutilor mei care l-au folosit. Mai nou am observat ca si medicii de familie au inceput sa recomande medicamente de pe la TV.
Din ce am vazut, cam 70% din reclame sunt numai reclame la medicamente. Industria farmaceutica pompeaza masiv in publicitate.
Stateam intr-o seara in trafic, intr-o coloana nesfarsita de masini si neavand ce face m-am uitat si eu la magazinele de la parterul blocurilor. De fapt magazine nu mai sunt. Sunt banci, sali de jocuri si farmacii.
M-a bufnit si risul. Faci credit la banca, intri in sala de jocuri, apoi la farmacie sa iei pilule. La parterul unui bloc erau 4 farmacii (binenteles firme diferite) una langa alta, o sala de jocuri si doua banci. Ma gandeam ca am timp sa iau ceva Paracetamol de la farmacie cat stau in trafic  ;D
Poate o sa deschid subiectul cu traficul pe Chat  :)
Dar sa revin la subiect ca sa nu fiu off topic...
Problema cu reclamele este ca desi nu le dai atentie, indiferent cum, plecand din camera, vorbind la telefon, ele prin repetitie sunt inregistrate in subconstient.
Nu vi s-a intamplat niciodata sa mergeti la cumparaturi si sa ramaneti pironiti in fata unui raft, privind un produs si incercand un sentiment de deja-vu?
"Asta parca-l stiu de undeva, pare a fi bun!"? Sau ma rog, ceva asemanator.
Dar asta este un subiect foarte vast.
Binenteles ca reclama la un medicament trebuie sa te inspaimante, altfel cine ar mai cumpara acel medicament daca nu ti s-ar spune inainte ca ficatul tau este distrus total si te refaci numai si numai cu acel medicament?
Sunt ani de zile de cand nu am mai vazut o reclama conceputa in mod profesionist. Toate reclamele sunt STAS  ;D
A! Si ati observat ca obligatoriu imbracamintea personajelor, decorul, toate au aceleasi culori ca si produsul? Asta e o regula in publicitate la fel ca aceea in care intotdeauna personajul va tine produsul in mana intr-un mod nenatural. Adica in asa fel incat sa se vada foarte clar denumirea acelui produs.

Nu pot sa inchei un asa lung raspuns fara niste reclame. De data asta realizate in mod profesional (zic eu)  ;D

www.youtube.com/watch?v=HSRieuzms24 (http://www.youtube.com/watch?v=HSRieuzms24#)


   
Titlu: Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
Scris de: Louie din Luni, 23 Septembrie 2019, 21:34
Reclama la redbull... de data asta fara cuvinte  :)

"Witness my escape from the daily life, a busy life. Traffic, chaos, commuters. Follow me on a journey through the streets of Austria where the city with all it's daily situations becomes my Playground. " - Fabio Wibmer
 

www.youtube.com/watch?v=ZDbNe3mS0aw (http://www.youtube.com/watch?v=ZDbNe3mS0aw#)