Scrise de noi > Articolele noastre
Chiar trebuie să fiu trist/ă de Valentine`s Day?
mihaela1961:
--- Citat din: wonderland din Duminică, 17 Februarie 2013, 21:58 ---Păi, ce să zic? Spor la citit :) Să ai un timp plăcut.
Eu m-am înscris într-o tabără new entry (Cozia). Ca și tine, sunt de mai mult timp pe forum, dar abia acum m-am simțit...pregătită de acțiune :giggle:
--- Terminare citat ---
:( :( :( :(
Credeam ca ne vedem la Carnaval!
wonderland:
Nu, Mihaela :). Eu fără mască, la zâne și zmei :angel:
mihaela1961:
Nu-i momentul acum, da poate-i bun la anu' :oops:
http://psihodiagnoza.ro/valentines-day-ne-face-bine/
wonderland:
Ati observat? Toate cataloagele hiper-super-mini-marketurilor au inceput campania de invadare a creierului nostru cu imagini potential generatoare de ganduri romantice - inimioare rosii, ursuleti roșii, portmonee, poșete, cutiute, pompoane, bomboane, mărgele....toate rosii, toate in forma de inimioară. Zici că ar trebui să ne transformăm si noi în ceva în forma de inimioară, să ne înroșim, să mergem cu pleoapele închise de un zambet tamp sa cumpărăm toate cele. Nu vreau sa imi imaginez ce-i prin mall-uri/market-uri - decoruri si oferte de la Cupidon.
mportant e sa nu ne lasam sedusi, ori dusi în panta nefericirii nejustificate de acest tam-tam comercial.
Mari_a:
Desi n-am primit si nici nu se intrezareste la orizont vreun "My Valentine" :giggle: eu sunt de acord cu sarbatoarea. Am citit pe undeva c-ar fi o sarbatoare pentru tineri. Parca si Naumovici zice asta pe aici:
"Cred că asta face şi Valentines Day, răspunde unei dorinţe a cuplurilor tinere de a sărbători dragostea într-un fel şi a nevoii permanente a femeilor de a primi cadouri. Plus că dacă femeile consideră că au nevoie de un astfel de moment, devine automat o sărbătoare obligatorie pentru ambele sexe, subliniază publicitarul."
"Cine are ceva împotriva Valentines Day ori este sărac, ori este zgârcit, ori s-a despărţit de curând şi suferă, pentru că este doar o sărbătoare pozitivă. Până la urmă, să fim serioşi, se sărbătoreşte dragostea în cuplu!, se arată Naumovici amuzat de încrâncenarea cu care privesc unele persoane semnificaţia acestei zile."
http://adevarul.ro/life-style/stil-de-viata/bogdan-naumovici-1_52fc583cc7b855ff564c760f/index.html
Sunt absolut de acord cu ce zice el, dar mi se pare foarte corect si ce spune Alfred Bulai:
Epoca modernă şi mai ales secolul al XX-lea, prin nebunia capitalismului, a inventat tot felul de modalităţi de a sărbători şi de a exercita asupra oamenilor o anumită presiune culturală. Ideea de bază a marketingului fiind să vinzi lucruri de care oamenii nu au nevoie, care nu au valoare, în sensul în care nu sunt vitale pentru viaţa normală a individului în societate. Cum sunt mare parte din jucării, flori, tot soiul de astfel de lucruri, care nu sunt neapărat utile în funcţionalitatea lor practică. Au o valoare culturală, strict legată de ideea de cadou pe care îl oferi cuiva într-o anumită situaţie. Toată şmecheria este să foloseşti elemente care ţin de un model cultural, care să faciliteze vânzarea. De aici şi ideea de cadou care se face copilului sau îndrăgostiţilor. Este o sărbătoare de marketing, iar marketingul ştie, de asemenea, să se plieze întotdeauna pe tot felul de sărbători care au existat, religioase sau nereligioase, maximizând ideea de achiziţie, de cadou, care înseamnă profit, consideră Bulai.
Sociologul atrage atenţia că nu toate sărbătorile de acest gen au avut, la origini, o dimensiune mercantilă. Nici măcar cadouri pentru copii nu se făceau în vechime, acesta sunt pure invenţii ale secolului al XX-lea, cum sunt şi evenimentele pentru care nu există niciun fel de o bază tradiţională, de tipul Ziua mamei, Ziua tatălui, adaugă Bulai.
Mi se pare, de asemenea, foarte interesanta paralela pe care o face cu martisorul:
"Faptul că, în trecut, femeile îşi puneau ceva roşu în piept, primăvara, căruia îi atribuiau puteri magice, nu avea nicio legătură cu ideea de cadou.
Uitaţi-vă la mărţişorul tradiţional, care costa câţiva bani şi era simbolic! A devenit mărţişorul din aur, cu cristale Swarovski! Acum nici nu mai poate femeia să-l poarte pentru că este ditamai broşa. Ca să nu mai zic că cele mai multe dintre ele sunt inutile. Valoarea simbolică a rămas aceeaşi, dar valoarea utilă nu este foarte mare şi chiar poate sa lipsească cu desăvârşire. Aşa că rămânem cu marketing pur, care se adresează populaţiei tinere, disperată să atragă atenţia, lucru evident mai ales la masculi, şi atunci sigur că este foarte uşor să inventezi o sărbătoare care să genereze consum, conchide sociologul.
Bineînţeles, nu poate fi ignorat faptul că recunoaşterea femeii de către bărbat prin oferirea unei recompense de natură materială produce o anumită plăcere, atrage atenţia Bulai."
Dupa umila mea parere... sa sarbatorim, de ce sa nu sarbatorim?! Sa ne bucuram, de ce sa nu ne bucuram?! Sa se bucure lumea, fetele, baietii, ca si-asa n-avem prea multe (alte) motive! :bow:
Si... decat sa ne intristam, mai bine... un cantec frumos sa ascultam! :)
Paul McCartney's 'My Valentine' Featuring Natalie Portman and Johnny Depp
Navigare
[#] Pagina următoare
Du-te la versiunea completă