Scrise de noi > Articole turistice
Totul despre Alhambra. Harta. Informatii. Indicatii. Detalii. Fotografii
admin:
Trecand de cisterne am intrat practic in Alcazaba, cea mai veche parte a Alhambrei.
O imagine googlemap din satelit a Alcazabei. Se distinge perfect in afara zidurilor, Piata Cisternelor
Prima referire istorica despre Alcazaba este din secolul IX si se crede ca s-a construit in timpul lui Sawwar ben Hamdun, pentru a putea sustine bataliile pe care acesta le purta cu crestinii care se convertisera la islamism (nu stiu daca folosesc cuvantul corect, cred ca se numeau muladini). Dar exista semne ca locatia asta strategica a fost folosita si de romani, deci colina a servit ca scop militar inca de acum 2000 de ani.
Ceea ce vedem noi azi a fost construit de Mohamed I care a fortificat zona cu ziduri, intarindu-le cu 3 turnuri: Torre Quebrada (Turnul Spart), Torre del Homenage si Torre de la Vela (Turnul de supraveghere). Astfel Alcazaba a devenit o adevarata fortareata si unde in siguranta regele a putut sa-si stabileasca resedinta. Mohamed al II-lea fiul celui care a contruit citadela, a locuit de asemenea in Alcazaba, pana cand si-a finalizat palatul. Dupa ce asta a fost terminat, Alcazaba a fost folosita doar in scopuri militare.
Interirul Alcazabei: Piata armelor, Turnul Homenage in stanga si Turnul Spart in dreapta.
Luptele dintre mauri si crestini, au afectat in mare masura Alcazaba, din acest motiv, dupa victorie, catolicii au avut mult de lucru pana sa o refaca. Mult timp edificiul a fost folosit ca inchisoare de stat. Ca si Alhambra, o perioada de timp Alcazaba a fost abandonata si nefiind intretinuta mult timp, a inceput sa se deterioreze. Tarziu, in ultima parte a secolului XIX si inceputul celui de-al XX-lea, au avut loc lucrari de renovare si conservare.
Iesire spre o zona de panormare, la nivelul Pietei Armelor
Aria din interiorul Alcazabei este cunoscuta ca Piata Armelor. A fost destinata pe timp de pace, paradelor militare iar pe timp de razboi a servit ca si loc de strategie defensiva. De aceea este si deschisa, pentru a permite anumite manevre.
Intrare in Piata Armelor
Alcazaba a mai servit ca si cazarma pentru garzile regale, cele care patrulau, supravegheau si aparau aria palatelor unde locuiau sultanii. Langa zidurile din nord, se aflau locuintele garzilor regale, unde comandantii locuiau impreuna cu familiile lor. In alta parte erau cazati soldatii si cei tineri inrolati.
Turnuletul cu clpotnita de pe Turnul de supraveghere (Vela)
Urcat pe Turnul de supraveghere
Accesul pe Turnul Vela (de supraveghere)
o sa ai o panorama superba a orasului Granada, unica de fapt. In departare se vad Muntii Sierra Nevada, in plan amai apropiat imensa Catedrala Granada si langa Capela Regilor Crestini, acolo unde au fost inmormantati Ferdinand si Izabela. Daca te uiti spre zona din care ai venit, ai o imagine perfecta a Pietei Armelor si a Turnului Spart si a celui Homenage.
De pe turnul de supraveghere: in departea se vad Muntii Sierra Nevada
Granada. In mijloc se vede Catedrala.
Orasul privit inspre alta directie
Chiar sub Turnul Spart. Limita Alcazabei
Privind de pe Turnul Vela spre Turnul Comares. In plan mai apropiat, celelalte doua turnuri ale Alcazabei: cel spart si homenage
Vedere spre Gradinile los Adarves
admin:
Drumul este foarte bine marcat in Alcazaba, asa ca nu ai cum sa te pierzi. Doar trebuie sa respecti sagetile indicatoare. La coborarea de pe Turnul de supraveghere, in dreapta, o sageata iti va indica spre Gradinile de los Adarves. Este un loc umbrit, exceptional pentru un pic de racoreala, gasesti si apa acolo pentru un refresh, asa ca poti face o pauza de 10 minute. Mai ai de acolo cca 10 minute pana la locul de strangere a grupului pentru intrarea in Palatul Nasrid.
Gradinile Adarves (bastionului)
Pe alea de langa bastion, la iesirea din Alcazaba, spre Piata Cisternelor
Numele gradinilor vine de la asezarea lor langa fortareata, adarves, insemnand in spaniola bastion. Este locul de unde se poate vizita o parte a orasului, cea verde. In partea de final, este o panorma superba asupra padurii care se intinde pe povarnisul colinei. In partea de jos, se vad Turnurile Rosii (Torre Bermejas), iar langa Vermilion Towers (denumirea in engleza), in plan mai apropiat, Puertas de Granadas, poarta care permite accesul pietonal in zona de sub deal
In zona verde de sub fortareata este Fundatia Rodriguez Acosta, omagiu adus pictorului. Este o zona tare placuta si reconfortanta, daca aveti timp mai mult in Granada va recomand sa o vizitati.
Turnurile Rosii (Bermejeras) - considerate cele mai vechi din Alhambra
Puerta Granadas (Poarta grenadinelor)
La iesirea din Alcazaba - Piata Cisternelor, ne-am intors practic de unde am plecat, dar pe partea opusa.
admin:
Am incheiat practic prima parte a intinerarului, pentru care, cu totul cu pauze va indicam sa va luati o marja de patru ore. Urmeaza cea mai importanta si interesanta zona a Alhambrei: Palatul Nasrid. Fiecare vizitator al Alhambrei are trecuta pe bilet sau card, ora de intrare. SE REFERA LA INTRAREA IN PALATUL NASRID, NU IN COMPLEXUL ALHAMBRA! Trebuie sa fi foarte atent, pentru ca daca ai ajuns mai tarziu la locul de adunare, nu vei putea fi reprogramat si pierzi astfel intrarea in zona regala maura. Deci mare atentie, sa ajungi cu 10 minute inainte de ora de pe bilet, la locul pe care ti l-am indicat cu X.
Aleea aceea, care in stanga are Piata Cisternelor si in dreapta Palatul Carlos, ofera oarece umbra, datorita pomilor pe care-i are plantati de-a lungul ei. Daca ai ales o luna de calatorie calda, conteaza mult sa stai un pic la umbra...De fapt lunile de vizitare optime sunt mai si inceputul lui iunie si septembrie. iulie si august sunt de evitat, este foarte cald si dupa doar 2-3 ore, o sa fi atat de obosit, incat transformi vizita intr-un calvar. Ti-am figurat cu sageata si linie punctata si pe unde urmeaza sa intri in Palatul Nasrid. Sfatul meu este: ramai la urma, dupa ce au intrat toti, pentru ca nu o sa te zoreasca nimeni din spate si o sa poti privi linistit la interioarele superbe de acolo. Oricum grupurile de intrare nu sunt mari (cca 70 pers), dar si asa este neplacut sa ai pe cineva care se agita in spate. Grupurile organizate intra separat, pe partea cealalta a Patio de Machuca, urmand sa se intalneasca cu fluxul de turisti individuali in Mexuar.Daca ai ghinion sa dai de un grup asta e, mai incetinesti un pic si ii lasi sa mearga in fata; de obicei ghizi grabesc grupul, asta pentru a se incadra in programul lor, asa ca iti va fi mai usor sa ramai in spate. De unde nu o sa vina prea curand nimeni.
Inainte de a intra prin poarta de siguranta din fata Mexuarului,
ai ocazia sa vezi de aproape cat de spectaculos sunt taiati chiparosii, formand un fel de portic, va spuneam ca si contrabalans cu cel dinspre zid.
Primii pasi si inapoi cu... 1000 de ani! Intri in Mexuar. Numele deriva din termenul arabic Maswar, locul in care Surah sau Consilul de Ministrii arabi se intalneau. Era dea asemenea locul in care sultanul isi exercita dreptul si sarcina totodata de judecator. Aceasta camera provine probabil dintr-o structura mai veche, care a precedat Palatului Comares si Palatului Leilor. Constructia este atribuita lui Ismail (1314 1325), dar evident ca a suferit multe modificari. Decoratiile sunt datorate lui Yusuf I (1333 1354) si lui Mohamed V, in timpul celui de-al doilea mandat al sau.
Initial a avut un luminator, dar in secolul al XVI-lea s-a construit inca un etaj si destinatia incaperii a devenit cea de capela. De-a lungul timpului interiorul a suferit nu doar modificari ci si deteriorari. Pentru a redecora incaperea, mesterii mauri au adaugat o friza, o stucatura, provenita de la porticul sudic al Machucii, care contine un text simbolic: Regatul este al Domnului, puterea este a Domnului, gloria este a Domnunlui!
Din Mexuar se intra in incaperea lipita, Oratoriu (pe harta pe care o sa o gasiti mai jos, apare cu numele de Mosque, sugerand locul de rugaciune). Un bun musulman se roaga de cinci ori pe zi. Poate sa o faca oriunde, nu doar in medina, in oratoriu sau in moschee. Cand am trecut in Maroc, din Ceuta, imediat dupa granita erau o multime de islamici care se rugau intr-o zona care numai de rugaciune nu parea. Dar explicatia v-am oferit-o mai sus: nu conteaza unde te rogi, important este sa o faci. In Alhambra, in spatele Marii Moschei (in locul careia spuneam ca acum este Biserica Sfanta Maria), existau mai multe oratorii, unde maurii se puteau ruga.
Initial accesul in Oratoriu se facea prin Galeria Machuca, asta pentru ca exista o altfel de nivelare a ariilor apropiate Palatului Comares. Ferestrele oratoriului permiteau celui care se ruga sa aiba o privire spre exterior si dupa ce facea plecaciunea de rugare, cu fata spre. In 1590, o ghiulea a cazut in incapere si a distrus mare parte din ea. A fost renovata tarziu, in 1917. Inscriptia include sacrul text al Koran-ului si frazele lui Mohamed al V-lea: Vino si te roaga! Nu fi unul dintre cei neglijenti!
admin:
Planul arhitectural al palatelor maure din Alhambra este destul de incalcit, asta pentru ca s-au facut mereu modificari si alipiri, care nefiind unitare au dus la un ansamblu in care pentru a te descurca si al intelege iti traebuie o harta sau un plan. Cand am intrat prima dat prin labirintul de incaperi, holuri, patio-uri, scimband mereu directia, n-am inteles mare lucru, desi inainte de a ajunge in Granada m-am uitat peste planuri, dar recunosc, nu foarte atent. Le ai mai jos, cu siguranta te vor ajuta, daca vei avea rabdarea sa le studiezi legandu-le si de descrierea mea.
Planul Palatului Nasrid. Iti recomand sa-l ai listat. Unul mai bun nu o sa gasesti acolo, iar aceasta, facut de un arhitect, te va ajuta mult.
admin:
Din Mexuar, pe o deschizatura ingusta, care nu lasa sa treaca mai mult de un om, incadrata de o superba arcada, se intra in Patio Cuarto Dorada. Aici era locul in care sultanul isi primea in secolul al XIV-lea vasalii. A fost construita de Mohamed V, si face parte din Palatul Comares.
In partea din dreapta a intrarii (spre sud) este Fatada Palatului Comares (in partea opusa aflandu-se Camera aurita). Constructia a fost ordonata de Muhamad V in 1370, ca si comemorare a victoriei de la Algeciras. Compozitia ornamentelor sale si distributia decoratiunilor, este divizata in 3 sectiuni, respectand modelul proportiei de aur (de care am scris mai mult pe acest forum si pe care il consider a sta la baza referintei si imaginii noastre). Aici se vede cat de evoluata era arta maura. Initial a fost pictata in culori vii, luminoase, acum este diferit fata de ceea ce fusese atunci.
In fata acestei fatade, sus pe scari, sultanul statea, privind de sus si imaprtea dreptate supusilor sai. Aceasta fatada practic separa partea publica, administrativa a palatului, de cea privata, a familiei sultanului. Exista dupa cum vezi, doua intrari: cea din dreapta era cea care dadea acces spre zona servitorilor, iar cea din stanga ducea printr-un coridor in forma de Z, iluminat doar natural, spre zona intima a palatului, pe ea putand intra doar sultanul si familia sa.
Superba Fatada a Palatului Comares
Detaliu din Fatada Palatului Comares
Superba dantelarie de pe fatada
La nordul curtii (in stanga intrarii in curte), in spatele unui portic in trei arce, este Camera de aur sau aurita. Numele ii vine de la tavanul in forma de cutie, lucrat superb in lemn si decorat in stil maur. Ulterior, regii catolici, si-au pus in evidenta emblema, arcul cu sageti, redecorand incaperea. In aceasta camera sultanul dicta secretarilor sai ordinele, primea oficiali. Deasupra erau cai de patrulare, garzile sultanului asigurand securitatea acestuia. Acestea nu mai sunt insa vizibile, o serie de modificari facute palatului in sec XIV ascuzandu-le, la fel cum s-a intamplat si cu alte structuri. Etajul superior al camerei, de asemenea modificat, a gazduit regina Isabela a Portugaliei, in vara lui 1526 si mai tarziu pe guvernatorul Alhambrei.
In spatele porticului cu 3 arce se afla Camera Aurita
Navigare
[#] Pagina următoare
Du-te la versiunea completă