Peste trei sferturi (78%) dintre profesorii din Romania considera ca Guvernul ar trebui sa faca eforturi mai mari pentru a sustine accesul computerelor in scoli, arata un studiu Intel Corporation la nivel national si realizat de Centrul pentru Inovare si Educatie (TEHNE Romania), ca parte a unei cercetari evaluative din regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
85,5% din profesorii intervievati sunt de parere ca fiecare elev ar trebui sa dispuna de un laptop ca instrument de invatare, pentru usurinta utilizarii, portabilitate si posibilitatile de personalizare pe care le ofera un astfel de PC mobil. Momentan, doar 1,6% din cei 136 de profesori romani intervievati au declarat ca pot oferi acces la laptop-uri in clasa mai multor elevi simultan.
Totodata, putin peste 51% dintre profesori folosesc calculatoarele desktop din laboratoarele scolii, unde, de asemenea, mai multi elevi lucreaza la acelasi calculator. Doar 28,1% din cadrele didactice pot preda lectii pe calculatoare desktop in clasa, cu acces multiplu. 21,9% sustin orele de curs pe laptopuri, in clasa, tot cu accesul simultan al elevilor la acelasi computer. Conform studiului, niciunul dintre profesorii respondenti nu isi desfasoara ora in sistemul un elev:un laptop (1:1 computing).
Profesorii sunt de parere ca principalele cauze ale utilizarii limitate sau ale neutilizarii tehnologiei in scoli sunt lipsa de continut/software corespunzator pentru sustinerea lectiilor (30,9%), rezistenta din interiorul scolii (25%), lipsa conexiunii la Internet (23,5%), lipsa fondurilor pentru achizitionarea tehnologiei (22,1%).
In consecinta, 77,9% din profesorii participanti la studiu considera ca Guvernul ar trebui sa ia masuri mai multe si mai consistente pentru a asigura accesul la computere in scoli. 44,1% sunt de parere ca este responsabilitatea scolii sa asigure resursele tehnologice, iar 16,2% considera ca aceasta este responsabilitatea parintilor.
In masura in care acest lucru este posibil, profesorii romani din ciclul I – VIII aleg sa isi desfasoare orele cu ajutorul computerului. Astfel, o majoritate impresionanta, de 94,1%, declara ca folosesc calculatoarele ca parte a activitatilor la clasa.
In opinia lor, invatarea asistata de calculator este cea mai benefica pentru studiul stiintelor (fizica, chimie, biologie), limbi straine (57,4%), matematica (37,7%), istorie (35%) si limba materna (21,7%). Doar 3,3% considera eficiente orele de educatie fizica asistate de computer.
Sursa, mai multe